Giftes i DK eller NO

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SRP
Geografisk sted: Århus

Giftes i DK eller NO

Indlæg af SRP » 08.05.2008 18:10:55

Hejsa..

Jeg har et spørgsmål angående min situation.
Jeg har mødt en sød pige fra Filippinerne og vi har snakket om at gifte os, men da hun er aupair i Norge, ved jeg ikke helt hvordan vi gør.. Hun har været her ofte pga. hun kan rejse frit indenfor scandinavien med Norsk aupair visum, men jeg ville gerne vide om det er muligt at gifte os i DK på en af hendes ferier her? Og om man så senere eller med det samme kan søge om familiesammenføring?
Jeg tror hendes aupair visum vil blive annuleret ved ægteskab, det er derfor jeg spørger om det kan gøres inden for en uge, vielsen og ansøgningen om familiesammenføring.?

På forhånd mange tak..

Venlig hilsen
Steffen

ZB

Indlæg af ZB » 15.05.2008 07:23:09

Hej Steffen

For at indgå ægteskab med en udlænding skal du henvende dig i din bopælskommune.

Du skal henvende dig til Udlændingeservice mht. til jeres tidsplan så dette ikke konflikter. Mister hun sin status i Norge ender hun måske i Danmark på ulovligt ophold uden visum fordi hendes aupairtilladelse i Norge er røget.

Hvad med den norske ambassade - de burde også kunne svare dig på hvornår tilladelser bliver inddraget og hvor længe efter indgåelse af ægteskab.

Besvar