Jeg er en 27 årig PhD-studerende der har en 27 årig amerikansk kæreste. Vi vil meget gerne have ham flyttet ind i min lejlighed, så vi kan bo sammen her i Danmark.
Der er bare det problem at han er arbejdsløs, og kun har en high school uddannelse - så han kan ikke komme ind med greencard. Ud fra hvad jeg har læst rundt omkring på nettet er det en god idé hvis vi bliver gift. Ingen af os har råd til at skulle rejse frem og tilbage flere gange, hvis jeg også skal kunne stille de mange penge i sikkerhed med ansøgningen om familiesammenføring. Det er heller ikke rigtig muligt for os at flytte til Sverige.
I teorien ville vi have ham til at flyve til Danmark, hvor vi vil blive gift, og så sender en ansøgning ind om familiesammenføring. Kan han få lov til at blive i landet indtil vi får svaret på denne?
Jeg ville høre hvad folk har af gode råd?
Amerikansk kæreste flytte til DK?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Amerikansk kæreste flytte til DK?
Gå op og klik på RÅDGIVNING, dernæst på ÆGTESKAB og FAMILIESAMMENFØRING.
Der er svar på det meste af, hvad du har brug for.
Der er svar på det meste af, hvad du har brug for.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: Amerikansk kæreste flytte til DK?
På det stade i beslutningsprocessen, hvor I befinder jer nu, er det bedste råd at sætte jer grundigt ind i reglerne ved at læse ÆUGs vejledninger, som mh foreslår.
Svaret på dit andet spørgsmål står i vejledningen om familiesammenføring, men den korte udgave er "ja".
Svaret på dit andet spørgsmål står i vejledningen om familiesammenføring, men den korte udgave er "ja".