Hej alle,
Min mand og jeg bliver lige ved med at stille spoergsmaal.
Er der nogen som ved om det er muligt at faa en bopaelsattest med civilstands erklaering paa ENGELSK fra Dk, hvori der staar at jeg har indgaaet aegteskab med min mand d.d.
Ved folkeregistret som jeg talte med i morges, sagde hun at pr. 1-4-08 er reglerne aendret, og hun var ikke klar over om det muligt at fremskaffe et saadant dokument mere. Kan dog huske at jeg har faaet en tidligere for at vise at jeg var ugift af stand, men dette var foer 1-4.
Er hvad der er brug for her paa den finske ambasade i Lima for at ansoege om visum. Ikke nok med en kvittering at jeg har afleveret papirer i Dk.
Desuden skal jeg ogsaa oplyse om min indkomst, for derved at bevise at jeg er i stand til at forsoerge min mand igennem hans ophold i Dk.
Hvad er bedst at komme med her og er det muligt igen at faa et saadant papir paa ENGELSK fra Dk.
Jeg har mit eget lille firma med varierende indkomst, men har modtaget et legat fra Statens Kunstfond i aar paa 250.000,00 kr. saa der skulle ikke vaere et problem der. Er blot hvad jeg skal indgive.
Kunne en udskrift fra min bank vaer en mulighed.
Karina
Papirer fra Dk paa ENGELSK, kan det lade sig goere??
-
fundiver198
Din kommune (folkeregister) kan helt sikkert fortælle dig, om de kan udstede en civilstandsattest på engelsk. Kan de kun udstede den på dansk, så kan du sikkert mod en mindre betaling få den oversat i det land, hvor du planlægger at blive gift.
Vær opmærksom på, at der også kan være krav om, at papirer skal være attesteret på den ene eller anden måde. Kort sagt: Du må i gang med at ringe til både de danske myndigheder og myndighederne i det land, hvor du planlægger at blive gift, og få oplyst præcist, hvilke krav, der gør sig gældende.
Vær opmærksom på, at der også kan være krav om, at papirer skal være attesteret på den ene eller anden måde. Kort sagt: Du må i gang med at ringe til både de danske myndigheder og myndighederne i det land, hvor du planlægger at blive gift, og få oplyst præcist, hvilke krav, der gør sig gældende.
Hvis du skal giftes i udlandet skal du bruge en ægteskabsattest den fås på borgerservice i den kommune hvor du bor den er på engelsk og beviser at du ifølge dansk lov må gifte dig.
Kik i øvrigt på udenrigsministeriets hjemmeside borgerservice ægteskab i udlandet.
Den var en stor hjælp da jeg skulle giftes på Fillipinerne
Kik i øvrigt på udenrigsministeriets hjemmeside borgerservice ægteskab i udlandet.
Den var en stor hjælp da jeg skulle giftes på Fillipinerne