Hej derude
Først tusind tak for de folk, der allerede har hjulpet mig. Jeg er 23 år og skal have min kommende kone på 21 med til Sverige.
Jeg har nu brug for lidt vejledning fra nogle erfarne folk, til at finde ud af de næste skridt i processen. Beklager, hvis jeg ikke har fanget det i andre indlæg, men det er lidt en regeljungle for unge mennesker.
Okay, situationen er nu:
Jeg har fået min ægteskabserklæring/civilstandsattest på engelsk og har fået den apostilleret til indgåelse af ægteskab i udlandet.
Jeg har desuden endelig fået et værelse i Malmø, hvor vi godt må bo 2 personer (Det tog sin tid!)
Så, hvordan (og i hvilken rækkefølge) skal jeg gå videre?
Skal jeg:
1) Tage på migrations- og skatteverket i næste uge for at melde mig ind i det svenske samfund og får personnummer m.v. , og dernæst rejse til Peru og blive gift. Hvordan vil vi så begge komme hjem sammen?
2) Tage til Peru og gifte mig. Dernæst tage tilbage til Sverige og melde mig ind.
Til information er jeg studerende i dk med SU, og har desuden et studiejob 10-12 timer i ugen.
Mange tusind tak til alle I mennesker, der hjælper i kampen mod et uretfærdigt system.
Hvordan og hvorledes?
Re: Hvordan og hvorledes?
Ja, selvfølgelig. Så hedder ansøgningsblanketten jo bare noget på spansk
Men det er altså de samme regler i hele EU og EØS og Schweiz