sandhedens time!!!
-
mustafaibo
sandhedens time!!!
Hejsa . En alvorlig overskrift, men også en seriøs overskrift. Jeg har gjort alt i sverige for at prøve at tilpasse mig den atmosfære der er i det trods alt smukke land. Men min kone og jeg kumne ikke bliv boende. Så vi besluttede os for at flytte tilbage til dk. Vi benyttede os af eu reglerne og de 5 år er snart ved at løbe ud. Til feb 2015 skal vi søge om permanent opholdstilladelse til hende efter eu reglerne. Vi har læst og spurgt og ringet rundt for at få svar åå betingelserne for at opnå den permanent opholdstilladelse. Men en ting jeg er overrasket over: kan det passe man skulle have fast arbejde eller studeret i min 3 år , for at opnå permanent opholdstilladelse , ? Er det også inden under eu reglerne?
Re: sandhedens time!!!
Det er enkelt nok . I skal bare på statsforvaltningen og have gjort opholdskortet permanent . Der er ikke andre krav end i skal bo i samme land og være selvforsørgende .
Når det er udstedt er der ingen krav .
Når det er udstedt er der ingen krav .
Arbejde og uddannelse mm. er under de Danske regler , det har ikke noget med EU reglerne at gøre.
-
mustafaibo
Undskyld mig . Bare lige så jeg ikke misforstår noget. . Så den regel med arbejde og studie tilhører den ikke vores gruppe? ? Skal mim kone og jeg bare trappe op på statsforvaltningen og bede om permanent opholdstilladelse?
Ja den regel gælder ikke for dem, der har brugt EU reglerne . Så smut ind til Statsforvaltningen .
-
mustafaibo
Ok tak. Ved du noget om hvornår vi kan søge om denne permanent opholdstilladelse ? Den udløber til maj
Vil gætte på 3 måneder før den udløber.