Hej jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg har kigget lidt på de forskellige indlæg vedrørende hurtig vielse inden udløb af et turistvisum. Jeg vil lige spørge for at være sikker.
Min kæreste har søgt turistvisum d 4 august men vi venter stadig svar (nok fordi det er igennem den svenske ambassade). Han fik at vide at han først ville få svar i september og han har bedt om udrejse d 3 oktober. Jeg sidder så her og tænker om vi kan nå at blive gift inden hans turistvisum udløber (det gælder i 45 dage). Jeg har læst at Kbhs kommune har lang ventetid og at der kan gå 5-6 uger EFTER man har afleveret sin ægteskabserklæring før de overhovedet får kigget på den?
Nu har jeg faktisk adresse i Gentofte kommune så måske det er anderledes der. Jeg vil kontakte dem og spørge. På deres hjemmeside står der at ægteskabserklæringen skal være kommuneservice i hænde senest 10 hverdage før vielsesdatoen. Så hvis vi forhåbentlig får svar i starten af september og har ca en måned til at aflever papirer og få prøvelsesattest har vi så en god chance for at kunne nå det??
Forresten hvis der er nogen som kender kommuner på sjælland hvor der er kort ventetid vil jeg meget gerne vide det.
På forhånd tak!
Michelle
Hvor lang ventetid inden vi kan blive gift?
-
ladinamarquesa
Re: Hvor lang ventetid inden vi kan blive gift?
Man skal aflevere ansøgningen i den kommune hvor man har adresse , så smut ned på borgerservice i Gentoftekommune og forhør dig af , der kan de også vejlede dig i hvilke dokumenter du skal medbringe.
-
s.københavn
Re: Hvor lang ventetid inden vi kan blive gift?
Hej,
Min mand og jeg blev gift i fredags på Tårnby kommune.
Vi tog derop torsdag i sidste uge igen. Altså 9 dage før vielse og udfyldte ægteskabserkæringen deroppe, samt paragraf 9 erklæringen og afleverede en kopi af hans pas, og en kopi af hans gyldige visum. Hertil gav vi vores begge civilattest. Også fik vi en tid til fredagen efter! så kort ventetid på Tårnby rådhus.
Ligger næsten lige ved Kastrup lufthavn hvis du ikke kender det.
Til orientering så er min mand også kun på 45 dages visum og hans udløber om 3 uger
Hvis du er bange for i ikke kan nå det i din kommune, kunne du jo måske få din forlovede til at sende dig papirerne så du kunne lave en tid på forhånd!
Min mand og jeg blev gift i fredags på Tårnby kommune.
Vi tog derop torsdag i sidste uge igen. Altså 9 dage før vielse og udfyldte ægteskabserkæringen deroppe, samt paragraf 9 erklæringen og afleverede en kopi af hans pas, og en kopi af hans gyldige visum. Hertil gav vi vores begge civilattest. Også fik vi en tid til fredagen efter! så kort ventetid på Tårnby rådhus.
Ligger næsten lige ved Kastrup lufthavn hvis du ikke kender det.
Til orientering så er min mand også kun på 45 dages visum og hans udløber om 3 uger
Hvis du er bange for i ikke kan nå det i din kommune, kunne du jo måske få din forlovede til at sende dig papirerne så du kunne lave en tid på forhånd!