Pas udløber i januar!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
marieelisabeth

Pas udløber i januar!

Indlæg af marieelisabeth » 20.08.2014 14:56:41

Hej alle!

Min kæreste og jeg har kastet os ud i det kapløb det er at blive gift og få søgt FS, inden hans turistvisum udløber i oktober - MEN hans nationalpas udløber til januar 2015, og det forhindrer, så vidt jeg er orienteret, muligheden for opholdstilladelse.
Jeg bliver pludselig bekymret for, om man overhovedet kan få fornyet sit pas udenfor sit hjemland! Skal han rejse hjem til Senegal for at få det fornyet, eller kan vi tage på Den Senegalesiske Ambassade i Stockholm eller endnu bedre, Konsulatet i Hvidovre??
Jeg kan ikke få forbindelse til de to steder, jeg har forsøgt pr. telefon og email.

Vi har i øvrigt kontaktet hans mor og bedt hende gå på politistationen i deres område og forhøre sig om mulighederne.

Håber, der er en fornuftig løsning.

KH Tidsjægerne fra Århus

fundiver199

Re: Pas udløber i januar!

Indlæg af fundiver199 » 20.08.2014 16:01:21

De fleste ambassader og konsulater kan hjælpe med at forny et pas for deres landsmænd. Det er en del af hele formålet med ambassader og konsultater at tilbyde den slags ydelser til egne landsmænd. Danskere bosat i Singapore ville jo heller ikke synes, det var særligt praktisk at skulle rejse hele vejen til Danmark for at forny deres pas.

Besvar