Vi afleverede ansøgning om familiesammenføring I midt juli modtog vi et brev om at sagen ikke var fuldt oplyst. I brevet stod også, at vi senest 2 uger efter de modtog de manglende oplysninger ville modtage et brev om hvor længe US ville forvente sagen ville tage.
Efter at have afsendt brevet med de manglende oplysninger, som jeg ved de modtog d. 15. juli har vi bare ikke hørt mere fra dem! Jeg har adskillige gange ringet til dem og modtaget svar såsom:
- Systemet har været nede.
- Vi sender ikke normalt breve ud.
Når jeg logger online på min side står der stadig at oplysninger mangler.
Jeg ringede sidst i forgårs, og bad om at snakke med vores sagsbehandler, da hende jeg snakkede med ikke engang kunne sige om sagen nu anses som fuldt oplyst. Det blev afvist.
Jeg har også sendt flere emails; første gang for at tjekke at de havde modtaget de manglende oplysninger (da de jo ellers ville afslutte vores sag). Senest for at minde dem om at vi ikke har modtaget det brev de lovede os. Men det virker som om det er umuligt at få kontakt til nogen som helst derinde - og de svarer ikke på mine mails!
Vi prøver at være tålmodige, og jeg ved at såfremt vores sag ansås som fuldt oplyst fra d. 15. juli skulle vi formentlig få svar inden 15. oktober. Det er bare frustrerende at systemet ikke virker. At man ikke kan få kontakt til udlændingeservice på nogen måde! Når man går og venter og venter betyder de små skridt fremad virkelig meget - Små ting såsom at US sender en det brev de nu siger de vil sende betyder virkelig noget. Derudover ville det være dejligt hvis man kunne komme kontakt med dem. Jeg ved godt at de sikkert har mange sager og de gør alt hvad de kan - Men det ændrer ikke på at man kan blive frustreret!
Venter på svar/ Dårlig behandling af US
Re: Venter på svar/ Dårlig behandling af US
Der har lige været sommerferie , og medarbejderne hos US er totalt overbebyrdet med arbejde . Derfor tager det tid . Selvom der står på NYIDANMARK at der mangler oplysninger kan de godt have modtaget dem , for der skal jo være en person der opdaterer sagen . Der er ikke andet at gøre end at vente .
Re: Venter på svar/ Dårlig behandling af US
Tak for svaret! Og ja, jeg ved de har travlt. (Og at det ikke er de ansattes fejl, at det åbenbart ikke bliver prioriteret at der skal ansættes nok medarbejdere til at yde en god service) Nogle gange er ventetiden bare lang. Men utrolig dejligt at man her på forummet har mulighed for at læse andres oplevelser/erfaringer og få råd og vejledning!