Hej !
Jeg har et spørgsmål.. Min mand og jeg er bosat i sverige, vi søgte om FS d. 06.12.13 både under de svenske regler og EU-regler.. Men har et halvt år efter søgt tilbage til danmark (06.06.14), hvor vi har benyttet os af EU-retten.
Min mand har ikke fået svar på hans ansøgninger i sverige endnu, og heller ikke i danmark.. Mit spørgsmål er: Må min mand gerne tag til tyrkiet på ferie, hvis ja.. Hvor længe må han være afsted? Hvad skal man yderligere ordne før man tager afsted?
Tak på forhånd:)
Er ferie tilladt ?
-
fundiver199
Re: Er ferie tilladt ?
Ja det må han da, han sidder jo ikke i fængsel. Men samtidig skal han jo bruge et visum for at komme ind i Schengen igen, når han ikke har et gyldigt opholdskort. Så det kræver et par besøg på den svenske ambassade i Tyrkiet. Og det er nok bedst ikke at have booket rejsen tilbage til Sverige, før visum er udstedt, da man ikke helt kan vide, hvor længe det kan tage.
-
Dream Girl
Re: Er ferie tilladt ?
Okay ... Men skal han gøre noget inden han tager afsted? Altså forbi migrationsverket eller den tyrkiske ambassade i sverige? Skal han have en slags tilladelse inden han tager afsted?