aflevere FS sammen i DK og rejse hjem bagefter? mm

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Amiga
Geografisk sted: Århus-Afrika

aflevere FS sammen i DK og rejse hjem bagefter? mm

Indlæg af Amiga » 21.04.2008 19:00:51

Hej alle

Jeg har nogle spørgsmål til proceduren omkring FS som jeg håber nogen kan hjælpe med:

1. Min mand og jeg vil gerne ansøge om FS og jeg synes det er klart lettest hvis vi kan udfylde skemaerne sammen (mens han er her på turistvisum uden bankgaranti) og aflevere dem sammen her i Dk. Så vidt jeg har forstået vil han i den forbindelse blive tildelt processuelt ophold mens sagen behandles. Men hvad nu hvis han ikke ønsker at benytte sig af dette?
Altså hvis han gerne vil opholde sig i sit hjemland under sagens behandling!
Kan han rejse hjem efter vi har ansøgt sammen? Og hvilke konsekvenser vil dette få? -Kan han så først få indrejse igen når sagen er (positivt..:-) ) færdigbehandlet?

2. Hvis min mand opholdt sig her under sagsbehandlingen og jeg betalte for privat danskundervisning er det så tilladt at gå op til de forskellige danskprøver? eller kræver det et cpr nr?

3. I papirerne for FS kan jeg ikke finde ud hvor jeg skal gøre opmærksom på at mit job er omfattet af positiv listen. Hvor skal det skrives på?

Pyh, der er mange ting at tage stilling til og overveje under sådanne idiotiske forhold/regler som vi desværre har her i DK. Er så bange for "worst-case" med årelang sagsbehandling og en mand der er fanget her i DK uden at måtte lave noget som helst.....
Ja det kan få selv den bedste til at give op undervejs -men så er det godt med et forum som dette til hjælp og støtte... Tak for det!

Håber nogen kan hjælpe :-)

Besvar