Hej
Nu er jeg flyttet til sverige og vil gerne søge visum til min mand i Marokko. Kan jeg søge det selvom jeg ikke har modtaget personnr endnu fra skatteverket? Hvis jeg nu kan søge det inden personnr kan det så søges fra DK eller skal det være fra sverige?
Jeg bor i sverige og arbejder i dk.
Tak
visum sverige
Re: visum sverige
Nej, hvis visum skal gives til din mand på baggrund af tilknytning til dig, skal du vente på at få svensk personnr. og dernæst hente et særligt personbevis til brug for indbydende til din ægtefælle.
Tak for dit svar!
Bliver personbevis ikke tilsendt når jeg modtager personnr??
Jeg meldte flytning 1/5 men har ikke modtaget personnr endnu. Er det normalt at der kan gå så langtid ?
Bliver personbevis ikke tilsendt når jeg modtager personnr??
Jeg meldte flytning 1/5 men har ikke modtaget personnr endnu. Er det normalt at der kan gå så langtid ?
Jo, du får tilsendt et personbevis, når du får personnr., men du skal bruge en anden type personbevis til invitation til visum.
Det kan tage to til otte uger st få personnr., alt efter hvor travlt de har på Skatteverket. Maj måned har de travlt pga. selvangivelser.
Det kan tage to til otte uger st få personnr., alt efter hvor travlt de har på Skatteverket. Maj måned har de travlt pga. selvangivelser.