Spørgesmål vedr. FA1

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nysønderjyde

Spørgesmål vedr. FA1

Indlæg af nysønderjyde » 07.05.2014 19:20:27

Min mand og jeg er ved at udfylde FA1, og vi er lidt forvirrede, hvad angår delen, hvor der spørges ind til, hvor vi evt. har boet sammen før og efter, vi blev gift. Vi vil være fuldstændig sikre på, at vi udfylder dette korrekt og benytter os af det juridiske fagsprog.   Er det muligt at få lidt råd og vejledning til, hvorledes vi skal gribe sagen an? 
Her er vores situation: 

Min mand er amerikaner. Vi mødte hinanden i 2008, og vi blev gift i New York i 2009, derefter kirkeligt viet plus stor bryllupsfest i Danmark i 2011. Både før og efter vi blev gift, har vi begge haft seperate bopælsadresser i hvert vores land, men selvfølgelig har vi " boet" sammen, når vi var sammen, hvilket er stort set det meste af året. Vi rejser utrolig meget sammen, da vi begge er udøvende musikere og turnerer sammen meget af tiden.

Jeg tror, at det der er vores største problem, er at få formuleret dette. Hvordan får vi det  formuleret, som det spørges til i FA 1? Som en sidebemærkning har vi en 10 måneders gammel datter, der er født i Danmark. 

På forhånd tak!

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Spørgesmål vedr. FA1

Indlæg af mh1 » 08.05.2014 21:12:32

Se svar på engelsk.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar