Visum til Tyskland for Vietnamese
Visum til Tyskland for Vietnamese
Hej,
Min veninde fra Vietnam har en tysk kæreste som hun gerne vil besøge. Kan hans far godt invitere hende?
Min veninde fra Vietnam har en tysk kæreste som hun gerne vil besøge. Kan hans far godt invitere hende?
Re: Visum til Tyskland for Vietnamese
Det mest normale er vel at det er hendes kæreste der inviterer hende !
Ja, men mit spørgsmål er om hans far kan...
Det afhænger vel bl.a. af, om de har mødt hinanden før. Men som nævnt vil det mest ligetil være, at det er kæresten, som inviterer.
Kæresten kan af økonomiske årsager ikke stå for hendes besøg. Hun har ikke mødt hans far før.
Personer som aldrig har mødt hinanden kan ikke stå som den som inviterer, medmindre det handler om et forretningsvisum, og det er jo ikke tilfældet her.
Tak
det var det svar jeg søgte. Og det er ligemeget hvor i Schengen man søger til så?
-
fundiver199
Der er ikke noget i vejen for, at 1 person kan stå som vært for besøget og en anden som den, der dækker udgifterne. Det vil så bare kræve, at de begge to skriver under på henholdsvis invitationsblanket og erklæring om at ville stå for udgifterne.
Hvis den tyske visumpraksis minder bare lidt om den danske, kræver visum til kærestebesøg, at man kan dokumentere at have mødt hinanden inden for de sidste 12 måneder.
Herudover har jeg indtryk af, at Tyskland er væsentligt mere strikse end Danmark, når det drejer sig om at vurdere ansøgerens tilbagevendelsesforudsætninger. Så hvis din veninde er ung og arbejdsløs, er risikoen for afslag nok temmelig høj.
Hvis hensigten er, at parret gerne vil giftes og bo sammen i Tyskland, skal der søges om et særligt "visum til indgåelse af giftemål".
Hvis den tyske visumpraksis minder bare lidt om den danske, kræver visum til kærestebesøg, at man kan dokumentere at have mødt hinanden inden for de sidste 12 måneder.
Herudover har jeg indtryk af, at Tyskland er væsentligt mere strikse end Danmark, når det drejer sig om at vurdere ansøgerens tilbagevendelsesforudsætninger. Så hvis din veninde er ung og arbejdsløs, er risikoen for afslag nok temmelig høj.
Hvis hensigten er, at parret gerne vil giftes og bo sammen i Tyskland, skal der søges om et særligt "visum til indgåelse af giftemål".
Tak fundiver det vil jeg give videre.
Min veninde er studerende på uni, og hun har egen lejlighed, det er kun på ferie, så det skulle ikke være noget problem.
Min veninde er studerende på uni, og hun har egen lejlighed, det er kun på ferie, så det skulle ikke være noget problem.
-
fundiver199
Så bør hun rejse i universitetets sommerferie og vedlægge dokumentation for, at hun er indskrevet for næste semester. Det vil mere eller mindre være at sidestille med, at hun har fast arbejde.