afvist i danmark....

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jkaan

afvist i danmark....

Indlæg af jkaan » 16.03.2014 20:54:19

jeg blev den 13. jan 2014 gift, vi søgte herefter familiesammenføring i danmark.
efter 3 mdr. kom så afgørelsen, vi var blevet afvist, grundet de mente det var proforma ægteskab. vi havde ikke kendt hinanden længe nok, og kunne ikke kommunikere på samme sprog ja og så var hun yngre end mig.
mit spørgsmål er nu, kan det lade sig gøre under eu-reglerne hvis jeg nu flytter til sverige.
har læst, at man skal dokumentere at have boet sammen, hvilket vi ikke har.
vi blev forelsket og gift med det samme, for at bevise vores kærlighed til hinanden, så skal man ikke have lov til at bo sammen som mand og kone :(
vores ægteskab har naturligvis intet med proforma at gøre, da både hun og jeg er imod det. hvad kan jeg gøre for at få lov til at leve med min udkårne?
skal også lige siges at jeg har børn med en anden, og kommer sgu til at savne dem hvis og når jeg flytter.....

skaanebo

Re: afvist i danmark....

Indlæg af skaanebo » 16.03.2014 21:19:15

Der er intet krav om forudgående samliv ved brug af EU-regler. I skal bare være gift.

jkaan

Indlæg af jkaan » 16.03.2014 21:34:00

tusind tak, lettede lige en stor sten der :D skal jeg så have min kone op til sverige på et schengen visa, og så søge opholdskort eller hvad det hedder...eller skal hun søge derfra hvor hun nu kommer fra?
hun arbejder pt i saudi arabien, men kommer oprindeligt fra fillipinerne.
har fundet ud af jeg skal på skatteverket og registres, hvad mere skal der gøres ?
ja undskyld alle spørgsmålene :wink:

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 18.03.2014 09:46:18

Læs under "rådgivning" "flytte til Sverige/EU-land". I skal vælge, om I vil benytte svenske regler eller EU-regler, og svarene på dine spørgsmål afhænger af, hvad I vælger. Du må meget gerne scanne afgørelsen og sende den til:

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Proforma afslag er heldigvis ikke SÅ almindelige, så vi vil gerne se nogle stykker af dem for at danne os et bedre indtryk af praksis. Evt. kunne det også være relevant at klage over afslaget til Udlændingenævnet, om ikke andet for princippets skyld.

Besvar