Jeg har en kæreste som er Tysk statsborger og som bor i Tyskland, vi har et barn sammen på 6 måneder.
Jeg er dansker og førtidspensionist ( jeg fik førtidspension for nogle år siden med kontrol) På grund af min sygdom er det svært for mig at rejse og jeg er afhængig af den læge hjælp jeg får i Danmark. Vi har været kærester i over 5 år og ser hinanden når det er muligt.
Min kæreste og jeg vil gerne have at vi bor i danmark og at vores barn op vokser i Danmark.
Lige nu er jeg ikke registreret som barnets far og vi ved ikke om vi skal registrere mig i Danmark eller Tyskland.
I Danmark er min status: Single, da vi ingen fælles økonomi har og fordi hun bor i Tyskland.
Jeg har været på borger.dk for at ændre min partner status men det kunne jeg ikke da det kræver et cpr. nr. for min partner. Kan det få indflydelse?
Hvad gør vi?
Jeg har læst alt om familie sammenføring og jeg kan ikke helt få det til at passe på os, skal vi anmode om familiesammenføring efter EU regler. Eller skal min kæreste bare udfylde od1 og starte med opholdtilladelse og så kan jeg derefter ansøge om faderskab i Danmark?
Vi har sparet penge sammen sådan at hun kan forsørge sig selv indtil hun finder et arbejde.
Kan det få indflydelse at jeg er førtidspensionist?
Håber på jeres hjælp