Jeg vil gerne høre et godt råd angående turist visum. Min egyptiske kæreste som jeg mødte, for ca. et år siden, skal på besøg i DK for første gang.
1: På udlændingestyrelsens hjemmeside høre Egypten med til de immigrationslande, hvor man skal have en vis tilknytning til en herboende vært. Vi opfylder jo ikke kravene for "et fast forhold" i deres regi, så er der en god chance for at han kan få visum, hvis han bare bliver inviteret som en ven af familien? Jeg skriver mig på som vært og forsørger for ham.
2: Hvor lang behandlingstid er der ca. på turistvisum?
3: Den anden del jeg vil spørge om er at han vil søge om arbejdstilladelse i DK, som selvstændig. Jeg har forhørt mig hos en kilde at det er meget svært at få igennem, men vi er i gang med at få kontakter til samarbejde i DK.
Så det jeg vil spørge om er, kan det få betydning for hans arbejdsvisum at hn har været her på turist besøg først- er der nogle erfaringer med det? Og er det bedst at søge det i DK mens han er her, eller i Egypten?
Tror det var det. Hvis andre har erfaringer med arbejdsvisum som selvstænding er jeg meget interesseret i gode råd eller nogle der har lyst til at dele deres erfaringer