Fra Sverige til Grønland
Fra Sverige til Grønland
Er der nogen der ved noget om reglerne når konen har opholdskort i Sverige og vi skal til Grønland.?
-
fundiver199
Re: Fra Sverige til Grønland
Grønland er ikke medlem af hverken EU eller EØS, så det har ingen betydning, at I bor i Sverige. Der skal søges om en helt almindelig opholdstilladelse efter de regler, der gælder i Grønland.
Okay tak , jeg skal igang med en omgang papir arbejde igenfundiver199 skrev:Grønland er ikke medlem af hverken EU eller EØS, så det har ingen betydning, at I bor i Sverige. Der skal søges om en helt almindelig opholdstilladelse efter de regler, der gælder i Grønland.
Snakker vi ophold eller bare en kort rejse?
Uanset skal der enten søges visum eller opholdstilladelse efter grønlandsk lov. Rent formelt hører Grønland ikke med i Schengenområdet, men der er ingen grænsekontrol hvis I flyver derop fra København.
Uanset skal der enten søges visum eller opholdstilladelse efter grønlandsk lov. Rent formelt hører Grønland ikke med i Schengenområdet, men der er ingen grænsekontrol hvis I flyver derop fra København.
Grænsekontrol !
Jeg vil nu nok sige at når man ankommer til Kangerlussuaq så er det da rigeligt kontrol
mvh DBS
Jeg vil nu nok sige at når man ankommer til Kangerlussuaq så er det da rigeligt kontrol
mvh DBS