Jeg skriver dette indlæg, i håb om at blive klogere, da jeg i flere indlæg læser, at ens ægtefælle kan blive i Sverige mens hans/hendes behandling for familiesammenføring behandles ift. svenske nationale regler.
Jeg ville sætte stor pris på, hvis nogen kunne vejlede mig med deres viden på dette område. Min forlovede og jeg har tænkt os, at søge om fs via svenske regler, men ventetiden er bare så lang, og da jeg mener at vi også opfylder kravene til fs efter eu-reglerne, vil det så være mugligt at min forlovede kommer til Sverige og vi bliver viet der, og indgiver vores ansøgning til fs efter Svneske nationale regler online?
Min forlovede har måske mulighed for at få et turistvisum som vil gælde en måned. I den måned tænker vi at min forlovede kommer til Sverige, og vi inden for den tid gifter os i Sverige. Men ved nogen, hvor lang tid det ca. tager at blive registreret som gift eller hvordan den proces foregår?
Samt tror I, at vi vil blive anset som at vi opfylder kravene til fs efter Eu-regler, hvis jeg er studerende i kbh og modtager ca. 5700 dkk i SU samt har et fritidsjob og tjener ca. 4000 dkk i genenmsnit? De eneste faste udgifter jeg har er 3000 dkk husleje, samt transport på ca. 1000 dkk, som bliver refunderet via befordringsfradrag? Samt har jeg også en god sjat penge indestående på min konto ca. 60.000 dkk.
Altså vil jeg høre, om hvordan jeg kan gøre dette i praksis..Hvis jeg mener at vi opfylder kravene til fs efter eu-reglerne, men heller vil søge efter fs via svenske regler, hvad skal jeg så gøre? Skal vi ansøge om opholdskort til min mand, så han lovligt opholder sig i sverige som min ægtefælle, og derefter søge om fs efter nationale svenske regler online? Samt hvis vi tænker at søge fs efter svenske regler, kan det så ikke være lige meget med at søge blåt sygsikring til min mand?
Undskyld mine mange spørgsmål og måske forvirrende indlæg, men vil bare gerne vide tingene på forhånd, inden jeg står i problemerne. På forhånd tak
Hilsen Lina.