FS ansøgning - dansk eller engelsk?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Harisen

FS ansøgning - dansk eller engelsk?

Indlæg af Harisen » 23.09.2013 19:39:34

Hej, jeg er udenlandsk dansker og vil nu gerne flytte til Danmark til foråret sammen med min udenlandske mand og vores fælles barn.
Min mand taler ikke dansk, men har fået fortalt, at det vil være bedst at lave ansøgningen på dansk, så det er vi nu startet på.
Jeg er dog kommet i tvivl, om det kan skade vores sag, at det er mig, der skriver for ham i stedet for ham selv? Selvom han sidder og følger med ved siden af med den engelske oversættelse. Eller er det underordnet?

Kan man evt. lave den ene halvdel (hans) på engelsk og min halvdel på dansk? Vi afleverer den samlet på den danske ambassade her i landet.

fundiver199

Re: FS ansøgning - dansk eller engelsk?

Indlæg af fundiver199 » 24.09.2013 07:16:54

Hvem har fortalt jer, at det vil "være bedst at lave ansøgningen på dansk", og hvilken argumentation anvendte den pågældende for denne efter min mening temmelig besynderlige påstand?

Jeg ville da klart vælge engelsk, hvis min ægtefælle forstod det sprog. For det må da være rart selv at kunne læse, hvad det er, man skriver under på. Og når US nu - i modsætning til de fleste andre myndigheder i Danmark - har været så venlige at lave en engelsk udgave af deres ansøgningsskemaer, hvorfor i alverden skulle man så ikke benytte sig af det?

Besvar