Registrering af mit barn som er født i udlandet
Registrering af mit barn som er født i udlandet
Hejsa
Håber jeg kan få nogen svar her, for det er virkelig en jungel.
Jeg har fået et barn i sammen med min kone som er fra udlandet. Mit barn blev født i udlandet. De er nu begge i Danmark på Visum. Jeg ved at mit barn har ret til Danske Statsborgerskab, men hvad skal jeg gøre først. Hvor får jeg reg. mit barn så han får et personnummer og kan komme til læge? Jeg har ringet til rigtig mange steder, de stiller mig bare videre og videre ingen kan hjælpe. Jeg håber virkelig at få lidt hjælp her.
På forhånd tak.
Håber jeg kan få nogen svar her, for det er virkelig en jungel.
Jeg har fået et barn i sammen med min kone som er fra udlandet. Mit barn blev født i udlandet. De er nu begge i Danmark på Visum. Jeg ved at mit barn har ret til Danske Statsborgerskab, men hvad skal jeg gøre først. Hvor får jeg reg. mit barn så han får et personnummer og kan komme til læge? Jeg har ringet til rigtig mange steder, de stiller mig bare videre og videre ingen kan hjælpe. Jeg håber virkelig at få lidt hjælp her.
På forhånd tak.
Re: Registrering af mit barn som er født i udlandet
Dit barn skal ikke have dansk cpr.nr. Medmindre barnet faktisk bor i Danmark. Kontakt i så fald folkeregistret. Borgerservice kan udstede dansk pas.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Gå personligt til borgerservice alle tre, medbringende vielsesattest, fødselsattest (+ evt. oversættelse til engelsk eller dansk, hvis den ikke er på engelsk), pasfoto af barnet hvis du også vil have pas til det, så kan du formodentlig få barnet registreret på stedet og søge om pas til det samtidig.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Mit barn er i danmark og skal bo i danmark. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, ingen kan hjælpe mig med hvor jeg skal henvende mig for at få mit barn reg.
Du har faktisk fået svar!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
For at skære det ud i pap: BORGERSERVICE 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG