turistvisum til min kæreste og datter

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jammer12

turistvisum til min kæreste og datter

Indlæg af jammer12 » 04.08.2013 17:22:29

hej alle sammen
jeg sidder og skal til at udfylde 2 stk VU2 visum skemaer et til min datter og et til min kæreste.
min datter er 2år og kæresten er 27år

Planen er den at få dem her op på turistvisum,og så gifte os for så at søge om FS.
er det den bedste måde at gøre det på?

I marital status skriver kæreste så jeg i rubrik 3 kan kryds yes og vedlægge dokumention i form af stemple i pas,billeder af os sammen her i dk og på fillipinerne fra de sidste 3år.
er det den bedste måde at gøre det på?
for jeg kunne jo også skrive single ,men så dumme er de nok ikke.

Iige nu bor jeg i vanløse,men når pigerne kommer her op til oktober,er jeg flyttet ind i min nye lejlighed i hvidovre.
hvilken adresse skriver jeg?
skriver jeg adressen i hvidovre er det usandt på nuværende tidspunkt
men skriver jeg min nuværende adresse her i vanløse så jeg det usandt i oktober
så hvad går en klog?

Grunden til besøget der vil jeg skrive så min datter og danske familie kan mødes for første gang og holde jul sammen.

flybilleterne og rejseforsikring.
hvornår skal jeg købe flybilleterne til dem
kan jeg vente til vi har fået visumet eller skal hun stå med flybilleterne og rejseforsikring
når hun er på står på den norske ambassede i cebu.

planen er den,at nu udfylder jeg de skemaer og scanner dem ind sender dem til hende på hendes email så printer hun dem ud og tager til cebu med dem.

jeg vedlægger kopi af pas med stempler,lønseddeler,papir på den nye lejlighed.

Er det her den rigtige måde,at gøre det på.
håber at der er en herinde som lige vil hjælpe mig med dette

håber i har en god sommer og nyder varmer

jens marcussen

fundiver199

Re: turistvisum til min kæreste og datter

Indlæg af fundiver199 » 05.09.2013 06:13:07

Kære Jens

Forhåbentlig har din kone og datter allerede søgt om visum. Man kan både søge om familiesammenføring i Danmark, når man er her på gyldigt visum, og i hjemlandet. Hvad der er "den rigtige måde" kommer især an på, hvor man gerne vil vente. Cirka 70% søger fra Danmark, selvom dette oprindelig var ment som en "undtagelse". Så man kan sige, at "undtagelsen" nu er blevet "hovedreglen".

I en ansøgning skriver man det, der er gældende på ansøgningstidspunktet. Man tager ikke højde for forventede fremtidige ændringer.

Besvar