Barselspenge

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Emel

Barselspenge

Indlæg af Emel » 01.08.2013 13:26:26

Hej allesammen.

Jeg har et lidt kompliceret spørgsmål.

Jeg har snakket med min fagforening i Dk, og spurgte om hvor mange måneder jeg skulle arbejde for at kunne gå på barsel og modtage min løn. Jeg får meget indviklede svar og der bliver konstant snakket rundt om hvad jeg spørger. Til sidst tilføjer hun at jeg skal undersøge om jeg overhovedet kan få mine barselspenge da jeg bor i Sverige.

Jeg arbejder i Dk, men bor i Malmö. Jeg betaler skat i Dk så jeg sagde til hende at jeg kunne ik forstå hvorfor jeg skal snakke med Sverige om det når jeg betaler skat i Dk og arbejder her. HUn siger så jeg skal være sikker fordi når min arbejdsgiver skal udbetale min barselsløn så får de penge retur af staten?, men da jeg bor i Sverige kan det være at de ikke får pengene "refunderet" og hvis de ikke gør det, så nytter det ik noget om jeg har arbejdet samme sted fuldtid i 10 år, jeg ville altså ikke kunne få en krone hvis jeg skulle blive gravid ? lyder det rigtigt?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Barselspenge

Indlæg af mh1 » 01.08.2013 17:01:23

Læs her:
http://www.oresunddirekt.dk/familie-boe ... -i-danmark

Gid folk ville lade være med at vrøvle om noget, de ikke har en sk.. forstand på :!:
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar