Hej,
Jeg er blevet familiesammeført med min kone fra Ukraine og hendes på daværende 16 år gamle datter i december 2009. Datteren fik sin egen midlertidige opholdstilladelse med baggrund i paragraf 9c, styk 1. Hun har gennemført den obligatoriske danskundervisning og har efterfølgende taget en ganske almindelig tiende klasses eksamen. Hun er nu på handelsskole, men for at kunne blive optaget, har hun måtte acceptere en handelsskole med en transporttid på godt 2 timer hver vej. Vi har nu snakket om at hun skulle flytte på kollegium tæt på skolen, så hun kan bruge mere tid på at lave lektier og mindre tid på transport. Jeg er så i tvivl om hun lovligt kan flytte hjemmefra og få folkeregisteradresse et andet sted end hendes mor. Der står blot i hendes opholdstilladelse at den er betinget af at hun bor fast i DK. Jeg har været igennem diverse lovtekster, men kan intet finde herom. Jeg spørger i dette forum, da jeg alt for ofte har oplevet forkert rådgivning fra udlændingeservice. Er der nogen her som kender svaret?
Egen bolig med opholdstilladelse paragraf 9c, styk 1
-
Per Christoffersen
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Egen bolig med opholdstilladelse paragraf 9c, styk 1
Der er intet stavnsbånd for voksne børn af udenlandsk afstamning.
Når et krav IKKE er anført i en opholdstilladelse, så er det fordi det IKKE STILLES.
Når et krav IKKE er anført i en opholdstilladelse, så er det fordi det IKKE STILLES.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG