Hej igen.
Jeg har før skrevet et par indlæg herinde, søgt desperat efter akut hjælp.. Sidst jeg skrev herinde spurgte jeg om det var muligt at klage over udlændingestyrelsens afgørelse - vi fik et nej da vi søgte om opholdstilladelse efter eu reglerne. Jeg fik hjælp og klagede derefter til justitsministeriet, men de desværre fastholdte udlændingestyrelsens afgørelse og vi fik en udrejse frist.
Vi rejste så derefter ud af dk 10 dage inden tiden "udløb" og nu er vi i Colombia. Vi har været her i 2 måneder fordi at så vidt jeg kan forstå, skal han være ude af DK i 3 måneder før han kan indrejse igen. Vi har søgt om turistvisum d. 24 juni og har idag ringet ind og spurgt ind til sagen da de sagde at der ville gå 2-4 uger før passet blev sendt tilbage til ham. De sagde at de havde sendt hans papir og pas til udlændingestyrelsen i DK, hvilket de ikke gjorde den første gang vi søgte om visum fra colombia til dk.
Vi har fået afvide at det kan tage op til 2 måneder før vi får passet sendt hertil..
Jeg ved jeg kludrer rundt i denne sag, men man må sige at det ikke er nemmere når man så ringer ind til udlændingestyrelsen og spørger et spørgsmål også man får 2 forskellige svar.
Vi har flybilletter til d. 21 august, og nu er vi begge ret så bekymret for om vi får det til tiden.
¨
Betyder det noget for afgørelsen af hans Visum nu at han søgte opholdstilladelse efter eu reglerne tidligere og fik et nej og vi derefter klagede'? Kan forstå at nogle ansøgninger kan man få en karensperiode, men det gælder vel ikke hvis man er gift som vi er og jeg er dansk statsborger?
Hilsen Julie
Colombianske ægtefælle!!
-
fundiver199
Re: Colombianske ægtefælle!!
Nej det betyder ikke noget for en visumansøgning, at man har søgt familiesammenføring efter EU-reglerne og fået afslag. Forhåbentlig har han fået sit visum nu.