Hej alle sammen, jeg har det lykkelige problem at jeg har mødt en sød pige fra Nepal som jeg har været sammen med et års tid nu. Jeg vil rigtig gerne blive sammen med hende, naturligvis også gerne gifte mig med hende og leve lykkeligt til vores dages ende.. Men det jo en større videnskab at hitte ud af dansk lovgivning til trods for man er pære dansk.
Ifølge au pair kontrakten må hun jo ik gifte sig under opholdet, og da hendes visum udløber nærmest samme dag som hendes kontrakt er hun jo i teorien nød til at forlade landet, hvilket jeg virkelig ville være ked af, nu har jeg jo endelig fundet hende <3 Er der intet man kan gøre ? Hvis man bliver gift alligevel til trods for au pair kontrakten står "de" der så med samme el. kan det besværliggøre familie sammenførings processen når vi så endelig er blevet gift, at hun "brød" sin au pair kontrakt ? Korte og det lange er jeg bare gerne vil være sammen med hende uanset hvad..hva fanden gør jeg ?
på forhånd tak Mvh J
Et lille ekstra spørgsmål jeg ikke helt har kunne gennemskue - de der 50.000, skal man stå med dem i hånden når man ansøger om fam. sammenføringen el bliver man charget senere el hvordan ?
Giftes med Au pair. Kontrakt vs. vielsesattest
Re: Giftes med Au pair. Kontrakt vs. vielsesattest
I kan sagtens gifte jer, mens hun opholder sig i DK. Men I bør så hurtigst muligt indgive en ansøgning om opholdstilladelse, og du bør forinden have sikret dig, at du eller din bank er klar til at kunne stille garantien på de 50.000 kr. Ansøgningen skal indgives, mens hendes visum/opholdstilladelse stadig er gyldig.
Det man skal huske på ved at blive gift med en au pair, er at hvis US finder ud af, at I er gift, inden i indgiver ansøgning, så kan de nå at meddele aupairen at hendes ophold er er ulovligt, og hun skal udrejse, og så kan man ikke søge om FS.
Så mit forslag er, at I bliver gift, og indgiver ansøgning om FS, og ikke fortæller noget til værtsfamilien, før end i har indgivet ansøgning om FS, dermed er der lille mulighed for at US skulle få det at vide.
Når I indgiver ansøgning om FS, så får hun processuelt ophold, samtidigt vil US så vide at hun er gift, og hendes ophold som au pair bortfalder.
I kan gøre dette fra nu af, og frem til lige før end hendes kontrakt udløber.
Så ved aupair er timing vigtigt, og at US ikke ved noget før end I står ved skranken.
mvh DBS
Så mit forslag er, at I bliver gift, og indgiver ansøgning om FS, og ikke fortæller noget til værtsfamilien, før end i har indgivet ansøgning om FS, dermed er der lille mulighed for at US skulle få det at vide.
Når I indgiver ansøgning om FS, så får hun processuelt ophold, samtidigt vil US så vide at hun er gift, og hendes ophold som au pair bortfalder.
I kan gøre dette fra nu af, og frem til lige før end hendes kontrakt udløber.
Så ved aupair er timing vigtigt, og at US ikke ved noget før end I står ved skranken.
mvh DBS
Tak for dit svar DBS, eneste som jeg har svært ved at gennemskue er: vil US ikke tjekke op på hvor længe vi har været gift ? og derved opdage at kontrakten er/har været brudt ? eller går de ikke så meget i dybten ?
Normalt når man gifter sig med en aupair, så søger man FS, så hurtigt som muligt efter at man er gift, det gør man ud fra den betragtning, at hvis man er gift, og det kommer US for øre, så sender de en udvisning, og så er der ikke mulighed for at søge FS.
Og folk der lige er blevet gift har ofte en tendens til at mene at hele verden skal vide det.
Så derfor gifte sig, og samme dag, eller første hverdag derefter, ned og smide ansøgning på bordet hos US.
mvh DBS
Og folk der lige er blevet gift har ofte en tendens til at mene at hele verden skal vide det.
Så derfor gifte sig, og samme dag, eller første hverdag derefter, ned og smide ansøgning på bordet hos US.
mvh DBS
-
fundiver199
Det er ikke "brud på kontrakten" at gifte sig, medens man er au-pair i Danmark. At gøre det betyder bare, at man ikke længere opfylder de betingelser, der er for at have opholdstilladelse som au-pair. Og når US finder ud af det, starter de så en proces med at inddrage opholdstilladelsen.
Du kan sammenligne det med, at man skal være studerende for at bo på kollegium. Så hvis man springer fra studiet, så må man regne med, at der på det tidspunkt kommer et brev i ens postkasse, hvor der står, at lejemålet er opsagt, og at man skal flytte ud med 3 måneders varsel.
Men det er altså ikke det samme som, at man har "brudt sin kontrakt" med kollegiet ved at springe fra studiet. Og indtil kollegiet rent faktisk har opsagt lejemålet og opsigelsesfristen er udløbet, så er lejemålet fuldstændig lige så gyldigt, som det hele tiden har været.
Og sådan er det også med en opholdstilladelse, hvor man ikke længere opfylder de betingelser, der er for at have den. Den skal også "opsiges" (inddrages) af US med et vist varsel, før den bliver ugyldig.
Du kan sammenligne det med, at man skal være studerende for at bo på kollegium. Så hvis man springer fra studiet, så må man regne med, at der på det tidspunkt kommer et brev i ens postkasse, hvor der står, at lejemålet er opsagt, og at man skal flytte ud med 3 måneders varsel.
Men det er altså ikke det samme som, at man har "brudt sin kontrakt" med kollegiet ved at springe fra studiet. Og indtil kollegiet rent faktisk har opsagt lejemålet og opsigelsesfristen er udløbet, så er lejemålet fuldstændig lige så gyldigt, som det hele tiden har været.
Og sådan er det også med en opholdstilladelse, hvor man ikke længere opfylder de betingelser, der er for at have den. Den skal også "opsiges" (inddrages) af US med et vist varsel, før den bliver ugyldig.