Invitationsbrev

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Miss Fighter

Invitationsbrev

Indlæg af Miss Fighter » 27.02.2008 18:18:13

Hej alle,

ER der nogen der kan fortælle mig, hvad der er vigtigst at få med i et invitationsbrev?

På forhånd tak

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 27.02.2008 18:50:51

Hej igen,

Har fået svar i andre forum. Tak :-)

Jeg tænkte på, om der er nogen der har linket til at downloade et ansøgningsskema der skal udfyldes i forbindelse med ansøgning om besøgsvisum.

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 27.02.2008 21:29:44

Hej.
Du går bare ind på US hjemmeside Ny i Danmark og klikker på blanketter: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Blankett ... Type=forms
Her vælger du enme: visum og underemne 1. gang. og klikker på søg. Når du scroller ned er kan du så downloade de to skemaer J og J1.
Held og lykke med ansøgningen.

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 01.03.2008 00:03:35

Hej ABJ, mange tak for dit svar.

Jeg ´var nede ved fremmedpoliti og spørge om proceduren om besøgsvisum. Jeg har hørt at man skal udfylde et skema fra fremmedpoliti og få et stempel herfra. Dette skema bruges så som invitationsbrev, men da jeg var nede ved fremmedpoliti i ålborg, havde de aldrig hørt om denne form for ansøgning om besøgsvisum. Så ville lige høre herinde, om I har hørt noget lign. Går denne måde med skemaet hurtigere, eller er det skrevne brev mere acceptable?

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 01.03.2008 00:07:53

I øvrigt har tænkt over noget.

Når ens kæreste kommer på besøgsvisum, må der helst ikke være nogen signal om, at han eller hun bliver i DK.

Hvis jeg nu får kæresten herover på besøgsvisum, vi gifter os, han forlader DK før visummet udløber. Vil det så være sværere for ham at komme næste gang, eftersom vi er gift og jeg har et fuldtidsarbejde i DK?

For hvis vi også bare søger om besøgsvisum til ham anden gang, så gælder kriteriet vel stadigvæk for ham at han ikke må indikere at blive i DK.

Planen er at han kommer på besøgsvisum, vi gifter os, han tager hjem. Kommer igen anden gang på besøgsvisum, på dette søger vi om FS. Lyder det som en dårlig ide?

Pls advise. Thanks.

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 01.03.2008 11:47:59

Hej miss Fighter.
Nej, jeg har aldrig nogensinde hørt om proceduren med at få en stemplet blanket fra fremmedpolitiet som invitation. Interessant hvor du mon har hørt dette...? Du skal selv skrive en invitation, og du skal sende originalen til din kæreste, som han skal vedlægge ansøgningen. Du kan så supplere med en fax direkte til ambassaden omkring det tidspunkt han indleverer, men det er egentlig ikke strengt nødvendigt. Her kan du få en ide til, hvordan du skal skrive invitationen viewtopic.php?t=319&highlight=invitation
Mht. jeres planer, så skulle det ikke gøre det sværere for jer at få visum 2. gang, blot fordi I er blevet gift i mellemtiden. Det sender et godt signal til US, når I overholder visumreglerne første gang, og din kæreste/mand rejser hjem rettidigt. Det er altid godt, hvis man kan give en grund til, at ens mand skal tilbage til sit hjemland efter et besøg i DK. Eks. en udtalelse fra chefen, at han kan vende tilbage til sit job, eller at han skal fortsætte studier, deltage i søsterens bryllup, hvad ved jeg. Men det kan altså også lade sig gøre uden, når bare I sørger for, at kravene til visum er opfyldt (eks. rejseforsikring, returbillet osv.) selvom I regner med, at han bliver her.
Opfylder I ellers alle krav til FS? Hvor kommer han fra og hvor gamle er I? Hvis det går i vasken med visum kan I altid søge FS fra hans hjemland, når I er blevet gift...
Husk at kontakte din kommune for hvilke dokumenter de kræver fra din mand for at I kan blive viet i DK (eks. fødselsattest, civilstandserklæring mm). Held og lykke med fremtidsplanerne!

Miss Fighter

Indlæg af Miss Fighter » 02.03.2008 19:58:19

Hej ABJ78,

Igen mange tak for svaret.

Vi prøver... :-)

Men vi er begge over de 24 år. Jeg er 27 og han er 32 år. Han er fra Vietnam. Så vi tror nok vi har opfyldt kravene.

Mht det stemplede blanket fra fremmedpoliti. Jeg har nogle kusiner, som bla kom herover til DK på besøgsvisum via denne form, så derfor tænkte jeg på om det var nemmere sådan, da man har et stempel fra fremmedpolitiet. Men skemaet er meget enkelt, har nemlig set det. Der skal kun stå ansøgerens navn og id nr samt referencens navn og id nr.

Besvar