Korruption - 3000 dollars for et tyrkisk visum!

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nybbe

Korruption - 3000 dollars for et tyrkisk visum!

Indlæg af nybbe » 18.05.2013 08:44:34

Min forlovede er fra Afghanistan og vi har forsoegt at blive gift flere steder og soegt paa nettet i timevis, skrevet mails til alt og alle og det kan bare ikke lade sig goere at blive gift! Udover Tyrkiet.
Men fordi Tyrkiet er netop det sted, hvor desperate afghanere starter deres flugt fra og fordi de tyrkiske "diplomater" i Afghanistan er nogle korrupte idioter, der godt kan lide penge (og sikkert ikke engang kan straffes hvis det blev afsloeret), saa koster et visum til Tyrkiet 3000 dollars (paa det sorte marked, da man blot bliver afvist ved personligt fremmoede ved ambassaden!). Det har vi egentlig raad til, men som dansker vil jeg MEGET noedigt bidrage til den slags absurd udnyttelse af desperate mennesker i et krigshaerget land af folk, der skal forestille at repraesentere og hjaelpe.
Det goer mig saa vred! Men hvad goer jeg ved det??? Har forsoegt at soege paa det, men det er ikke blevet "afsloeret" i vestlige medier og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal komme udenom det.
Maaske er der nogen, der tilfaeldigvis ved et eller andet eller kender nogen, der goer?
Min forlovede mener ikke der er noget at goere - som han siger, saa er det den maade tingene fungerer paa i Afghanistan.

Det eneste andet sted vi har kigget paa er Cypern, men hvad er chancerne for at en afghaner faar visum dertil? Nogen der er blevet gift paa cypern med en fra den saakaldte asyllandegruppe?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Korruption - 3000 dollars for et tyrkisk visum!

Indlæg af mh1 » 18.05.2013 15:23:49

Nu er det nok ikke noget specielt ved Tyrkiet som sådan, der gør at der er et sortbørsmarked for visa dertil, men det faktum at Tyrkiet rent faktisk giver visum i det hele taget.

Der er en til vished grænsende sandsynlighed for at der gælder præcis samme pris for et visum til NordCypern (KKTC), som må være det, du har i tankerne. Sydcypern er jo med i EU, og dermed endda noget sværere at få visum til.

Mht. om du vil afsløre korruption i Afghanistan, ja så vil det jo med sikkerhed betyde at din kæreste ikke får visum. Ellers kan du bare ringe til Ekstrabladet eller måske en mere seriøs avis.
mh
Rådgiver for ÆUG

Temzen

Indlæg af Temzen » 19.05.2013 11:47:43

Kan man ikke bruge e visa?

https://www.evisa.gov.tr/en/

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 19.05.2013 11:50:26

Det kan du jo lige passende selv undersøge, ved at klikke på

Who can apply?

nederst på siden du linker til - NOGLE afghanere kan, men der skal besvares nogle spørgsmål som jeg ikke kender svarene på.
mh
Rådgiver for ÆUG

Temzen

Indlæg af Temzen » 19.05.2013 11:55:59

I hold travel documents in accordance with my travel purposes. (Return Ticket, Hotel reservation, adequate financial means (U.S. $ 50 for each day))

I hold a valid Schengen visa or a valid visa from any of the OECD member countries; or I have a valid residence permit of a Schengen or OECD country.

I hold a valid and legitimate passport and it is valid for a period of time, allowing me to return at the least

I am traveling for the purposes of tourism or business and commercial negotiations
I confirm to have read all the clauses carefully and to agree with them all.
Ja så virker det jo nok ikke pga. 2.eren.

Føler meget for dig, min forlovede er fra Iraq, og det er også svært for hende. Selvom hun dog godt kan komme ind I Tyrkiet.

Tyrkiet har relativt strikte regler for dokumentationen inden ægteskab. Lige nu kigger jeg på Georgien, som et sted at blive gift. Det er måske ikke lige det roligste sted på gjorden, men visa reglerne skulle være ret løse.

http://www.mfa.gov.ge/index.php?sec_id=96&lang_id=ENG

Det samme med ægteskabsreglerne:

http://psh.gov.ge/index.php?lang_id=ENG&sec_id=288

Jeg kontaktede en fra den hjemmeside for at høre hvor pålidelige de regler var, om det var rigtigt at der ikke var krav om fødselsattest og certificate of no imediment, og det påstod hun at det var rigtigt. Har snakket med en anden fra Georgien som vil ringe ind til dem for at høre om det er rigtigt.

Jeg kan ikke love har jeg har ret i noget af det her, men det er en mulighed du kunne tjekke ud.

Hvis I har papirene i orden burde du måske også kigge på Kosovo.

Zada

Indlæg af Zada » 22.07.2013 13:57:22

Tjaeh..vi sidder pt i Ankara og forsøger. Har betalt de 22.500 til visa samt diverse andet. Mit råd til jer det er relevant for: sørg for at have alle papirer stemplet hos afg udenrigsministerium, husk "proof of no impediment", sørg for at have 15 dage til at vente på den afg amb som også skal stemple papirerne før de tyrkiske myndigheder vil røre dem...og ja, jeres pas skal også oversættes og nej, der er ingen godkendte oversættere i afg. Angående visum så mener jeg altså at man kan få et gratis hvis man har en invitation fra en tyrkisk borger?!
Vi satte 20 dage af til det hernede og har nok brugt ca 50.000 på stempler, oversættelser, bestikkelse og hotel, men jeg er ikke sikker på at det lykkedes.

Besvar