AT FÅ SIN KONE FRA PERU TIL DANMARK
AT FÅ SIN KONE FRA PERU TIL DANMARK
JEG HAR NOGET AF ET PROBLEM- JEG ER FØRTIDSPENSIONT OG SKAL GIFTES I JULY MÅNED i Lima .PLANEN ER AT VI TAGER BEGGE TIL DANMARK I MIN LEJLIGHED. VI SKAL NED PÅ BORGERSERVICE OG VEDLÆGGE PAPIRE -CERVISERET VIESEL AFTEST- min kone skal bo hos mig og jeg har prøvet at få et svar fra udlændige styrelen men nej. jeg har 65 m2 og 9500 til os selv- når regninger er betalt er der 7000 tilbage- det er efter min mening nok til mad som folk siger ca 4000- tror i der er chance for at hun får et ja.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: AT FÅ SIN KONE FRA PERU TIL DANMARK
US MÅ ikke give dig et svar på forhånd, det ville jo være at sagsbehandle før ansøgningen overhovedet er kommet på bordet.
Men du kan læse om betingelserne her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
og også her på siden - gå op til RÅDGIVNING, og klik på FAMILIESAMMENFØRING.
Kort: din lejlighed er stor nok, og hvis du er almindelig lejer (dvs. ikke har en tidsbegrænset fremleje), ejer eller andelshaver, så opfylder du boligkravet.
Der er ikke nogen bestemt indtægtsgrænse, men du må ikke have modtaget kontanthjælp indenfor de seneste 3 år.
Hvis du ikke har det, så er der en god chance for at I får fs.
Hvis du har modtaget kontanthjælp inden for de seneste 3 år, så har du formodentlig kun chance hvis du kan påvise en grund til at du skal have dispensation. Normalt gives der kun dispensation, hvis man har 'særbørn', dvs. børn som bor i DK og som har 'normalsamvær' med den forældre, de ikke bor hos. I MEGET sjældne tilfælde kan der gives dispensation af andre grunde, men der gives meget sjældent dispensation pga. sygdom/handicap.
Men du kan læse om betingelserne her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
og også her på siden - gå op til RÅDGIVNING, og klik på FAMILIESAMMENFØRING.
Kort: din lejlighed er stor nok, og hvis du er almindelig lejer (dvs. ikke har en tidsbegrænset fremleje), ejer eller andelshaver, så opfylder du boligkravet.
Der er ikke nogen bestemt indtægtsgrænse, men du må ikke have modtaget kontanthjælp indenfor de seneste 3 år.
Hvis du ikke har det, så er der en god chance for at I får fs.
Hvis du har modtaget kontanthjælp inden for de seneste 3 år, så har du formodentlig kun chance hvis du kan påvise en grund til at du skal have dispensation. Normalt gives der kun dispensation, hvis man har 'særbørn', dvs. børn som bor i DK og som har 'normalsamvær' med den forældre, de ikke bor hos. I MEGET sjældne tilfælde kan der gives dispensation af andre grunde, men der gives meget sjældent dispensation pga. sygdom/handicap.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG