FS efter de danske regler
FS efter de danske regler
Hej med jer.
Jeg vil gerne søge om FS til min mand fra Nordirak. Han har boede i DK i omkring 9 år, men han valgte at underskrive og tage. Han var asylansøger i alle de år. Han fik en valg, intet skulle han skrive under at han vil hjem eller så ville han blive tvunget hjem og får karantæne. Men han valgte så at underskrive. Vi havde søgt FS da han var her, men pga de forrige regler kunne vi ikke får familiesammenføring.
Men nu vil vi prøve igen.
Jeg er 25 år og han er 30 år. Vi har en datter som er 3 år. Jeg har min egen bolig, er studerende nu. Bliver student i år i HF. Jeg har aldrig modtaget kontanthjælp, men jeg har fået sygdagpenge i 2011, men det skulle ikke være et problem.
Vi blev gift i rådhuset her i DK.
Det eneste problem vi har er, at da han var her, sagde han sin rigtig alder og årgang. Men i hans pas(han fik lavede den, da han gik hjem) står at han er fra 1980. Jeg talte med US de sagde at jeg skulle bare skrive hans rigtige fødedato, og skrive hvorfor der står noget andet i hans.
Han er skrevet 3 år yngre i sin pas, fordi den gang skrev de ham ældre så han ikke skulle være soldat under Saddam. Myndighederne i Irak ville ikke ændre på det.
Tror I at det vil skabe et problem for os?
Han har været i Irak siden august 2011.
Håber I kan hjælpe.
Jeg vil gerne søge om FS til min mand fra Nordirak. Han har boede i DK i omkring 9 år, men han valgte at underskrive og tage. Han var asylansøger i alle de år. Han fik en valg, intet skulle han skrive under at han vil hjem eller så ville han blive tvunget hjem og får karantæne. Men han valgte så at underskrive. Vi havde søgt FS da han var her, men pga de forrige regler kunne vi ikke får familiesammenføring.
Men nu vil vi prøve igen.
Jeg er 25 år og han er 30 år. Vi har en datter som er 3 år. Jeg har min egen bolig, er studerende nu. Bliver student i år i HF. Jeg har aldrig modtaget kontanthjælp, men jeg har fået sygdagpenge i 2011, men det skulle ikke være et problem.
Vi blev gift i rådhuset her i DK.
Det eneste problem vi har er, at da han var her, sagde han sin rigtig alder og årgang. Men i hans pas(han fik lavede den, da han gik hjem) står at han er fra 1980. Jeg talte med US de sagde at jeg skulle bare skrive hans rigtige fødedato, og skrive hvorfor der står noget andet i hans.
Han er skrevet 3 år yngre i sin pas, fordi den gang skrev de ham ældre så han ikke skulle være soldat under Saddam. Myndighederne i Irak ville ikke ændre på det.
Tror I at det vil skabe et problem for os?
Han har været i Irak siden august 2011.
Håber I kan hjælpe.
Re: FS efter de danske regler
Er der ingen der kan svar på det?
Det bedste er at sige det som det er og skrive hans rigtige alder og så forklare hvorfor der står noget andet i hans pas .
closed1 skrev:Det bedste er at sige det som det er og skrive hans rigtige alder og så forklare hvorfor der står noget andet i hans pas .
VIl det ikke skabe problemer?
Jo problemet er jo at man har fået lavet et pas med falske oplysninger i . Kunne det måske lade sig gøre at få lkavet et nyt pas med de rigtige oplysninger i .
closed1 skrev:Jo problemet er jo at man har fået lavet et pas med falske oplysninger i . Kunne det måske lade sig gøre at få lkavet et nyt pas med de rigtige oplysninger i .
Jamen problemet er at at det var hans bedstefar som ordnet hans papir. Han er død nu og myndighederne vil ikke ændre på det. Han har prøvet alt. De siger at det kan ikke bevises at det er sådan som det er.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det er nok ikke noget, som de frivillige her på forum kan hjælpe jer med. Hvis de danske myndigheder ikke vil anerkende din mands papirer, må han hyre en advokat dernede for at få sine papirer lavet om.
I Tyrkiet kan man i hvert fald anlægge sag om at få rettet sin officielle alder, fordi der stadig er mange forældre, som ikke får deres børn registreret ved fødslen men sommetider først flere år senere. Når så børnene i virkeligheden fx er 18-20 år og gerne vil giftes, er de på papiret kun 14 år.
Jeg gætter på at det er nogenlunde ligesådan i Irak. Altså, at man kan anlægge en sag ved retten og bevise sin rigtige alder, fx med en læge-/tandlægeattest o.l.
I Tyrkiet kan man i hvert fald anlægge sag om at få rettet sin officielle alder, fordi der stadig er mange forældre, som ikke får deres børn registreret ved fødslen men sommetider først flere år senere. Når så børnene i virkeligheden fx er 18-20 år og gerne vil giftes, er de på papiret kun 14 år.
Jeg gætter på at det er nogenlunde ligesådan i Irak. Altså, at man kan anlægge en sag ved retten og bevise sin rigtige alder, fx med en læge-/tandlægeattest o.l.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
mh skrev:Det er nok ikke noget, som de frivillige her på forum kan hjælpe jer med. Hvis de danske myndigheder ikke vil anerkende din mands papirer, må han hyre en advokat dernede for at få sine papirer lavet om.
Det er ligesom du beskriver. Udlændingeservice sagde at jeg skulle bare skrive sandheden og det skulle ikke være et et problemet. Men ja nu må vi se.