Schengen visum til min udlandske kæreste

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
PAJ

Schengen visum til min udlandske kæreste

Indlæg af PAJ » 19.04.2013 18:59:21

Hejsa...

Nogen som kunne være venlige og fortælle mig om Schengen Visum til ens udlandske kæreste (Fra Sri Lanka)?

Har været inde og læse om Schengen visum.. Dog er jeg stadig i tvivl..
Er det nemmest at søge om Schengen visum til Tyskland eller Sverige?

For mens han er I Tyskland eller Sverige vil vi gifte os, og derefter søge om familiesammenføringen?

Vi har hverken set hinanden eller boet sammen endnu...

Så hvilken løsning er den sikreste måde, og samt hvilket EU land vil han kunne få hurtigst muligt få Schengen visum til?

KH. PAJ

PS. Sidste indlæg jeg skrev herinde, fik jeg ikke rigtig nogen svare på!
Så håber at en af jer herinde vil være behjælpelig den her gang..
På Forhånd TAK!

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Schengen visum til min udlandske kæreste

Indlæg af mh1 » 19.04.2013 20:55:34

Du skriver, at du har læst om visum, men hvor?

Hvis det er på nyidanmark, så må du vist læse lidt mere grundigt. Der gives følgende oplysninger:

1) Sri Lankanere er visumpligtige.

2) Sri Lanka hører under asyllandegruppen.

3) det betyder at følgende gælder:
"Til statsborgere fra landene i asyllandegruppen gives der normalt kun visum til ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år og forældre. Ved faste samlevere forstås ansøgere, der kan dokumentere, at de har boet sammen med den herboende vært i et fast samlivsforhold på fælles bopæl i mindst 1½ år."

Selv om de øvrige EU-lande ikke nødvendigvis er helt så strikse som DK, så er der dog næppe nogen af dem, som giver visum til Sri Lankanere, uden at vedkommende har en vært (dvs. en, som inviterer ham/hende) i det land, som skal udstede visum.

Du kan selvsagt ikke invitere din kæreste til at besøge dig i et andet land end det, du selv bor i.

Så beklager, ingen kan give dig nogen anvisning på, hvor din kæreste, som du end ikke har mødt i det virkelige liv, kan få et Schengenvisum.

Hvad er der i vejen for at DU tager til Sri Lanka, og møder din kæreste i den virkelige verden? Og evt. bliver gift der?
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar