Flytter til Danmark
Flytter til Danmark
Jeg ville lige spørge om nu bor jeg i malmø men jeg arbejde i dk heletiden og har leje kun en værelse jeg har ikke samlede nogle som hels dokumention. Eller det kraver først når min mand han kom i Sverige så kan vi bo sammen i lejlighed ??
Jeg har bare høret at jeg skal fra nu samlede dokomentation men mit plan var at når min mand han kom vi ville gerne ophold 6 månder så kan vi søge i dk.
Hvad skal jeg gør hvad er korrekt ?
Jeg har bare høret at jeg skal fra nu samlede dokomentation men mit plan var at når min mand han kom vi ville gerne ophold 6 månder så kan vi søge i dk.
Hvad skal jeg gør hvad er korrekt ?
-
fundiver199
Re: Flytter til Danmark
Du bør sørge for at kunne dokumentere hele dit ophold i Sverige så godt som muligt. Hvis der kan herske mistanke om, at du har haft proforma-adresse de første 5-6 måneder, fordi du ingen dokumentation har, der dækker den periode, så svækker det din troværdighed.
Jamen problemer var at jeg har betalt min husleje kontant. Jeg handler jo fra roskilde hvor jeg har mit arbejde der eneste jeg har gemt min blitter hvor jeg køret frem og tilbage så dvs selv om min mand er kommer og der er gået måske et år med alt dokomentation kan jeg ikke søge i dk ?? 
-
fundiver199
Jo du kan godt søge, men det svækker din ansøgning noget, hvis du reelt ikke har "haft et liv" i Sverige i den første tid, du boede der. Så som du selv har fundet ud af, skal du nok sørge for at etablere dig noget mere i Sverige, før I overhovedet tænker på at flytte videre til Danmark.
Det er noget med at skaffe dig en "rigtig" bolig i stedet for bare et lejet værelse. Og det er også noget med at købe ind i nærheden af, hvor du bor, og ikke altid i Danmark, og tale i svensk telefon, og åbne svensk bankkonto og tegne svenske forsikringer, så du har et dokumenterbart "liv" i Sverige og ikke bare et sted, hvor du måske/måske ikke overnatter en gang imellem.
Det hedder sig, at du skal have "indrettet dig, som man normalt gør, når man er flyttet til et andet land". Og det indebærer lidt mere end bare at leje et værelse og flytte sin adresse men i øvrigt blive ved med at være i Danmark det meste af tiden.
Det er noget med at skaffe dig en "rigtig" bolig i stedet for bare et lejet værelse. Og det er også noget med at købe ind i nærheden af, hvor du bor, og ikke altid i Danmark, og tale i svensk telefon, og åbne svensk bankkonto og tegne svenske forsikringer, så du har et dokumenterbart "liv" i Sverige og ikke bare et sted, hvor du måske/måske ikke overnatter en gang imellem.
Det hedder sig, at du skal have "indrettet dig, som man normalt gør, når man er flyttet til et andet land". Og det indebærer lidt mere end bare at leje et værelse og flytte sin adresse men i øvrigt blive ved med at være i Danmark det meste af tiden.
Som du siger bolige forsikring telf, enternet, handle i Sverige bankkont dokomentation det hele tror du vi alligevel få afslag på ansøgning altså søge først om et år
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Betal så meget som muligt ved bankoverførsel (husleje og andre regninger), køb så vidt muligt kun ind i Sverige og med kreditkort eller visa-dankort, billetter skal kunne henføres til dig (fx købt over nettet, så man skal vise id ved kontrol).
Når din mand er kommet, og du har fået samlet ordentlig dokumentation, så søg om dansk opholdskort mens I bliver boende i Sverige. Skulle US så mene at der mangler noget, så er det jo bare med at gå i gang med at skaffe det, de synes mangler.
Når din mand er kommet, og du har fået samlet ordentlig dokumentation, så søg om dansk opholdskort mens I bliver boende i Sverige. Skulle US så mene at der mangler noget, så er det jo bare med at gå i gang med at skaffe det, de synes mangler.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG