Jeg har hårdt brug for hjælp!!!!
Jeg skal have min kæreste fra Den Dominikanske Republik på ferie i Danmark. Jeg har snakket med 4 forskellige ambassader for at finde ud af, hvor jeg kan finde invitationsblanketten, og hvor jeg skal sende den hen - Dog uden hjælp fra nogen af ambassaderne. De sender alle forskellige links, og gamle dokumenter med repræsentationsaftaler, som ikke længere er gyldige. Jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind! Er der en herinde, der kan hjælpe?
Visum til min kæreste fra Den Dominikanske Republik
Re: Visum til min kæreste fra Den Dominikanske Republik
Det har jeg prøvet, men da jeg ringede til udlændingestyrelsen for at tjekke op på, om det var korrekt, fik jeg at vide, dette ikke kunne lade sig gøre, men jeg skulle kontakte ambassaden i Den dominikanske republik, som henviser til Mexico, som henviser det et konsulat i Sverige som henviser til repræsentationsaftalen, som så er forældet. Så sender de alle links til forskellige hjemmesider. Jeg er godt og grundigt forvirret! 
-
fundiver199
På Udenrigsministeriets hjemmeside fandt jeg ud af, at Frankrig opsagde repræsentationsaftalen med Danmark i november 2011. Prøv at kontakte Udenrigsministeriet pr. email for at høre, om der er blevet indgået en ny aftale i mellemtiden.
Hvis det ikke er tilfældet, så må din kæreste rejse til det nærmeste land, hvor der ligger en dansk ambassade, og aflevere sin ansøgning der. Og i så fald kan I sagtens bruge den elektroniske invitationsblanket.
Hvis det ikke er tilfældet, så må din kæreste rejse til det nærmeste land, hvor der ligger en dansk ambassade, og aflevere sin ansøgning der. Og i så fald kan I sagtens bruge den elektroniske invitationsblanket.
Din kæreste behøver ikke rejse.
Det er rigtigt at i skal gennem det svenske konsul i Den Dominikanske Republik, som derefter sender alle dokumenter, samt din kærestes pas til Mexico.
Jeg vil anbefale dig at lave invitationen online. Du skal herefter sende kvitteringen for denne til din kæreste, som så vises til det svenske konsul.
Det skal dog siges, at i skal bestille en tid til at ansøge om visum. jeg har telefonnummer og email til sekretæren der arbejder der, hvis du stadig søger hjælp, jeg kan se at posten er nogle måneder gammel.
Det er rigtigt at i skal gennem det svenske konsul i Den Dominikanske Republik, som derefter sender alle dokumenter, samt din kærestes pas til Mexico.
Jeg vil anbefale dig at lave invitationen online. Du skal herefter sende kvitteringen for denne til din kæreste, som så vises til det svenske konsul.
Det skal dog siges, at i skal bestille en tid til at ansøge om visum. jeg har telefonnummer og email til sekretæren der arbejder der, hvis du stadig søger hjælp, jeg kan se at posten er nogle måneder gammel.