Revalidering ifm. FS

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Revalidering ifm. FS

Indlæg af Nicolai » 03.02.2008 23:17:08

Hej,

Mig og min kæreste er ved at gøre klar til giftemål med efterfølgende FS. I den forbindelse er jeg ved at finde en anden lejlighed, som opfylder kravene.

ZSå troede jeg sådan set, det var det...

Men, men men: Jeg er kommet i tanke om at jeg modtager refundering af mine studieudgifter (herunder bøger) gennem revalideringsparagraffen.

Det skal siges, at grunden til at jeg modtager dette er pga. af fysisk handicap. Og revalideringen gælder KUN refundering af studieudgifter. Den er således IKKE min primær indkomst. (dette er handicap SU, som på forhånd er godkendt).

Hvad er afgørende? Om revalideringen er ens primære indkomst?

Er de nogle umenneskelige monstre i US, eller kan det tænkes at de også af og til tager individuelle hensyn i sådanne afgørelser?

Og hvordan tjekker de egentlig, om man er på revalidering?

Håber det bedste, frygter det værste

Nicolai

ZB

Indlæg af ZB » 04.02.2008 23:43:43

Kære Nicolai

Her er loven om aktiv social politik. Der kan du tjekke om det du modtager hører ind under eller du går "fri" (man må ikke have modtaget det 12 md. INDEN meddelelsen af FS).

For en sikkerheds skyld ville jeg også ringe til US for at tjekke om handicap SU hører ind under denne regel:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=30304

De tjekker ved din kommune skal give en udtalelse om hvad du har modtaget ...

Held & Lykke til jer

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 05.02.2008 01:10:44

ZB skrev:Kære Nicolai

Her er loven om aktiv social politik. Der kan du tjekke om det du modtager hører ind under eller du går "fri" (man må ikke have modtaget det 12 md. INDEN meddelelsen af FS).

For en sikkerheds skyld ville jeg også ringe til US for at tjekke om handicap SU hører ind under denne regel:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=30304

De tjekker ved din kommune skal give en udtalelse om hvad du har modtaget ...

Held & Lykke til jer
min bog refusion hører ind under, men vi har ringet til US idag, og hun mente ikke, det betød noget, da det jo kun er penge for bøger jeg får- og ikke min primære indtægt- denne er Handicap SU, som går fri. Jeg har ringet til min socialrådgiver i dag og afventer svar fra hende.

Besvar