Skal flytte efter arbejde

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
desbv30

Skal flytte efter arbejde

Indlæg af desbv30 » 06.02.2013 14:37:09

Jeg er i den lykkelige situation at jeg har fundet mig et arbejde, det er dog i den anden ende af landet, så min (for nyligt familiesammenførte) kone og jeg er nu ved at finde en bolig i hovedstadsområdet.

Har jeg forstået det ret, at det ikke kan komme på tale, end ikke for et kort stykke tid, at flytte til noget med en tidsbegrænset kontrakt og heller ikke noget fremlejet? Og gælder dette også hvis jeg ejer min nuværende bolig, som var grundlaget for vores familiesammenføring, og ikke umiddelbart har tænkt mig at sælge den?

Samtidig vil jeg formode at den garanti jeg har stillet til vores nuværende kommune skal flyttes med os til vores kommende kommune, eller er det noget kommunerne kan koordinere uden indblanding? Hvis dette skal gøres, hvordan gør man dét?

Er der nogen her der har været igennem proceduren som kan beskrive den, og eventuelt sige om der er andre ting vi skal være opmærksomme på.

Tak for et godt forum

Besvar