Hjælp Familiesammenføring I Sverige / Danmark??
Her er vores historie kortfortalt:
Om mig: Jeg er en 28 årige kvinde som er oprindelig fra Uganda men er danskstatsborger, har et løntilskudsjob som regnskabsassistent indtil juli 2013 med 95% mulighed for fastansættelse bare efter.
Om min forlovede:
Han er også 28 år, er fra Uganda, Fik et legat for at studere på et universitet i Sverige indtil 1. juli 2013,hans visum i Sverige udløber 1.juli 2013. han har også lige været på et 6 mdrs. Ophold i DK som udvekslingsstuderende
Vi skal snart gifts i Danmark og vil meget gerne bo sammen og starte en familie. Jeg vil lige høre om i kan rådgivere mig om hvilke muligheder vi har for at være sammen:
Mulighed 1: Jeg flytter til Sverige og beholde mit arbejde i København. og så søge vi efter Familiesammenføring enten under Svenske regler eller under EU regler?
Mulighed 2: at vi søger efter familiesammenføring under Danske regler, her opfylder vi alle regler men har ikke lige 50,000 kr. klar lige nu.
Mulighed 3: at vi søger efter familiesammenføring i Danmark, under EU regler. Kan vi overhoved gøre det når han ikke er sveske statsborger?
Glæder mig at høre jeres input, Med venlig hilsen, Prossy
Hjælp Familiesammenføring I Sverige / Danmark??
Re: Hjælp Familiesammenføring I Sverige / Danmark??
For at gøre brug af 3. mulighed kræver det, at du først gør brug af 1. mulighed, nemlig flytter til Sverige i mindst 3 måneder og dernæst flytter retur til DK.
Kan du blive i løntilskudsjob, når du bor i Sverige? Ellers må du vente med at flytte, indtil du har fået et almindeligt job. I Sverige kan I søge efter enten EU-regler eller natioanle svenske regler. Ønsker I flytte retur til DK, kan I indgive ansøgning til DK, mens I bor i Sverige, og rådet er så at vente med at flytte til DK, indtil I har fået et forhåndstilsagn fra US.
Kan du blive i løntilskudsjob, når du bor i Sverige? Ellers må du vente med at flytte, indtil du har fået et almindeligt job. I Sverige kan I søge efter enten EU-regler eller natioanle svenske regler. Ønsker I flytte retur til DK, kan I indgive ansøgning til DK, mens I bor i Sverige, og rådet er så at vente med at flytte til DK, indtil I har fået et forhåndstilsagn fra US.
Re: Hjælp Familiesammenføring I Sverige / Danmark??
Hej,
Nej, jeg kan ikke være i løntilskud og og bo i sverige samtidig så jeg vil vente med at ansøge inditl jeg har fået et fast fuldtidsjob.
Tak for din besvarelse.
Mvh Prossy
Nej, jeg kan ikke være i løntilskud og og bo i sverige samtidig så jeg vil vente med at ansøge inditl jeg har fået et fast fuldtidsjob.
Tak for din besvarelse.
Mvh Prossy