gælder min kones A1 prøve/diplom
gælder min kones A1 prøve/diplom
konen og jeg var lige ved at søge familiesammenføring inden de nye regler trådte i kraft, men hoppede fra og søgte efter de nye. da man squ have A1-diplom for overhovedet kunne søge efter de gamle regler, så tilmeldte jeg konen et privat kursus på 4 uger (7500kr) så hun kunne starte med at lærer dansk og så bestod hun deres A1 prøve og har ligeledes fået et diplom.
mit spørgsmål er nu om det diplom kan bruges så hun ikke skal op til en nye A1 prøve efter 6 måneder eller når regeringen nu har den klar.
mit spørgsmål er nu om det diplom kan bruges så hun ikke skal op til en nye A1 prøve efter 6 måneder eller når regeringen nu har den klar.
-
fundiver199
Re: gælder min kones A1 prøve/diplom
Du kan se en oversigt over, hvilke prøver, der kan erstatte den nye obligatoriske danskprøve, her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 42566#Bil3
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 42566#Bil3
det er meget rart at vide at man har brugt 8000kr på noget man ikke kan bruge 
Det er da ikke spildte penge. Hun lærte da noget dansk gjorde hun ikke, og det var vel hvad i betalte skolen for? Og hun er nu super godt rustet til at klare den officielle prøve. Ingen lærdom er ubrugeligt.micko skrev:det er meget rart at vide at man har brugt 8000kr på noget man ikke kan bruge
nej det er ikke spildte penge, og er sikker på hvis hun kig op til den nye prøve nu ville hun bestå. diplommen kunne bruges efter de gamle regler, altså reglerne der var inde de nye trådte i kraft i maj måned. så ville det bare være normalt at den kunne bruges ti den nye også. og hvis den ku det ville det bare være en del lettere mentalt.
og de sagde faktisk at den kunne bruges til familiesammenføring.
-
fundiver199
Humlen er nok, at indholdet i den nye prøve ikke kommer til at svare præcis til den, din kone allerede har bestået. Jeg forstår godt irritationen over den manglende kompatibilitet mellem nye og gamle regler. Men det er jo jer selv, der valgte at søge efter de nye regler, så samlet set må I vel have vurderet, at det var det mest fordelagtige for jer.