Nu ved jeg ikke om det bare er mig der mener at dette må og kan være en fidus, men jeg var ikke klar over at man kunne bruge dette "smuthul" til at få en opholdstilladelse.
Selv om jeg mener at det er helt fint at man giver religiøst forfulgte mennesker opholdstilladelse, så virker det altså en smule påtaget:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1851129.ece
Kommentarerne under selve artiklen ("Nationen") er selvfølgelig mega-harme og råber og skriger som de plejer.
Men er der en pointe i skrigeriet eller er det bare tågesnak som altid?
Konverterede og fik opholdstilladelse
Konverterede og fik opholdstilladelse
Troels
Keep smilin'!
Keep smilin'!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Konverterede og fik opholdstilladelse
Man kan ikke 'bare' påstå, at nu vil man da lige døbes, og så bliver man det bare. Forud går indtil flere samtaler med præsten og man skal på en eller anden vis dokumentere at man ved, hvad det indebærer at være kristen - præcis som konfirmander skal. Er man født og opvokset i DK er denne proces måske forholdsvis let, men er man født muslim og kommet til DK for kort tid siden, vil enhver præst med respekt for sig selv sikre sig grundigt, at konvertitten mener sin konversion alvorligt.
Er du VIRKELIG interesseret i at vide, hvor meget der skal til, for at en muslim bliver kristen, kan du fx prøve at skrive til Dansk Europamission, som du finder en kontaktformular til her:
http://www.forfulgtekristne.dk/om-de/kontakt.aspx
Er du VIRKELIG interesseret i at vide, hvor meget der skal til, for at en muslim bliver kristen, kan du fx prøve at skrive til Dansk Europamission, som du finder en kontaktformular til her:
http://www.forfulgtekristne.dk/om-de/kontakt.aspx
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Uden at vide noget særligt om emnet, er min mavefornemmelse helt klart, at der er tale om en meget konkret og sjælden sag. Men som så ofte før ser en del mennesker straks spøgelser ved højlys dag og får vilde forestillinger om de horder, der nu står på spring til at invadere Danmark pga. den ”nye” mulighed for at få opholdstilladelse på en eller anden ”smart” måde. Jeg synes ligesom, vi har set det mønster før, f.eks. når EU-domstolen har afsagt nogle af sine kendelser på områder, der berører regler for indvandring.
Endelig må man vel også sige, at når i hvert fald en del indvandringsmodstandere ser islam som hovedproblemet, så er det da noget selvmodsigende, at disse personer ikke er villige til at yde beskyttelse til lige netop kristne fra overvejende muslimske lande, som ofte udsættes for grov forfølgelse i disse. For det er jo et helt reelt og desværre voksende problem.
Endelig må man vel også sige, at når i hvert fald en del indvandringsmodstandere ser islam som hovedproblemet, så er det da noget selvmodsigende, at disse personer ikke er villige til at yde beskyttelse til lige netop kristne fra overvejende muslimske lande, som ofte udsættes for grov forfølgelse i disse. For det er jo et helt reelt og desværre voksende problem.
Bare vent , der går ikke længe før DF melder ud at alverdens muslimer nu konvertere og de så efterfølgende beder om dansk kontanthjælp ... De står måske allerede ved grænsen .....
-
fundiver199
Ja det bliver bud efter saftevandet og kagen i lægens venteværelse