Forsikring til visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Amiga
Geografisk sted: Århus-Afrika

Forsikring til visum

Indlæg af Amiga » 13.01.2008 10:58:52

Så kom det endelig endelig! Visum til min kæreste så han kan komme her til februar. Det var en lang sagsbehandlingstid der skyldes at ambassaden var alt for længe om at få ansøgningen videre til udlændingeservice, for da den først var der tog det heldigvis ikke mere end 4 uger!

Men nu skal vi have fundet forsikring til ham og det er en jungle. Jeg har set henvisninger herinde på siden til Gouda, Europæiske, IMG og IHI, men de virker meget dyre og ikke som om de har et tilbud specifikt til folk med Schengen visum (fx min kæreste fra Afrika).

Er der nogle der har prøvet selskaberne:
AXA assistance
http://www.axa-schengen.com/english/schengen-visas.html
der har et virkelig godt tilbud til folk med schengen visa -ser det ud til?

Eller:
eGlobal health insurance
http://www.eglobalhealth.com/internatio ... vices.html
der også har specifikke schengenvisum tilbud?

Kunne være godt at høre om nogle har gode eller dårlige erfaringer med nogle af dem, synes det kan være lidt svært at gennemskue...

Som altid tak for en rigtig god side med masser af informationer!

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 13.01.2008 16:28:55

Jeg har ikke selv erfaring med det endnu,men fandt denne her...
viewtopic.php?t=125&highlight=forsikring

hvor der er nogle andre der har erfaring. Umiddelbart synes AXA virker fint, især fordi man kan få det pr. mail, for posten ned til min kæreste er ikke ligefrem hurtig...

Mvh
Matilde

keff

Indlæg af keff » 13.01.2008 20:04:46

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 20.01.2008 10:40:40

Skal din kæreste ikk have tegnet en forsikring i sit eget hjemland inden de udsteder visumet? Ved ikk om jeg har misforsaaet din traad og om der er forskel paa hvilket land visum ansögeren er fra, men de gange vi har sögt visum til min mand fra Tyrkiet har han skulle tegne en forsikring dernede som dækker op til 30.000 euro og har han ikk gjort det saa udsteder de slet ikk hans visum, men som sagt kan jeg have misforstaaet din traad eller der kan være forskel alt efter hvilket land visum ansögeren er fra

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 20.01.2008 14:43:29

Når man køber en rejseforsikring er der frit valg - man skal blot sørge for, at forsikringen gælder til Schengen og for den nationalitet, den forsikrede har

Som regel sælger rejsebureauer også rejseforsikringer - men nogle steder er de meget dyre, og så kan man jo lige så godt købe den på nettet

Amiga
Geografisk sted: Århus-Afrika

Indlæg af Amiga » 31.01.2008 22:21:33

Hej igen
Har lige været væk.

Til Jerry: både billet og forsikring kan man jo ikke købe før de har givet grønt lys for at der er givet visum. Det gjorde de endelig fra ambassaden (var igennem US og spørgeskema til mig, har også hørt at alle kæreste forhold skal det selvom det er turistlande gruppen) og herefter havde de min kærestes pas med visumsticken i. Det kunne han få udleveret ved at fremvise returbillet og gyldig forsikring.
Men det ved jeg ikke om er normal praksis?

Jeg endte med at købe forsikringen hos AXA, da jeg ikke tror der findes et selskab ved ham, som kune udskrive en police der ville blive godkendt.
Tilgengæld får man hos AXA en police-godkendelse der henvender sig direkte til myndighederne og med en referencenummer, der kan bekræftes ved at slå op på nettet. Det var smart synes jeg.

glæder mig nu til at få besøg!!

:D

carwash

rejse forsikring ved Visa ansøgning

Indlæg af carwash » 25.03.2009 15:34:20

jeg har fundet denne link og meget billig
http://www.axa-schengen.com/english/axa ... cover.html

held og lykke

Besvar