Jeg har lige siddet og kigget lidt i min Google Play på min tablet. Der findes en app, der hedder Europæiske sygesikringskort. Den er gratis. I beskrivelsen står der følgende:
"Vejledning i, hvordan man bruger det europæiske sygesikringskort i de 27 EU-lande, Island, Liechtenstein, Norge og Schweiz. Den indeholder generel information om kortet, nødtelefonnumre, behandlinger og udgifter, der er dækket, hvordan man anmoder om refundering, og hvem man skal kontakte, hvis man har mistet sit kort. Findes på 24 sprog med nem mulighed for at skifte fra et sprog til et andet. BEMÆRK: kortet kan ikke genereres eller downloades til brug. Kortene udstedes gratis af den nationale sundhedsmyndighed."
Udgiver af app'en: EU-Kommisionen.
EU-sygesikringskort app
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
EU-sygesikringskort app
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
Nashenas_Dk
- Geografisk sted: Danmark
hvordan får man eu sygesikring fra danmark til min kone
Mine kone har fået afslag til svensk personnummer..vi skal lave ny ansøgning..men jeg mangler en eu sygesikringbevis..
hvordan får man den?
Er det fra danmark eller sverige skal jeg bestilte fra
Er det til mig eller til mine kone skal bestille
Please og give mig information om det
hvordan får man den?
Er det fra danmark eller sverige skal jeg bestilte fra
Er det til mig eller til mine kone skal bestille
Please og give mig information om det
Re: EU-sygesikringskort app
Svaret afhænger jo af, om din kone arbejder i Sverige, og om du selv arbejder i Sverige eller et andet sted.
Re: EU-sygesikringskort app
jeg arbejder i danmark men bor i sverige sammen med min kone..skaanebo skrev:Svaret afhænger jo af, om din kone arbejder i Sverige, og om du selv arbejder i Sverige eller et andet sted.
min kone har fået opholdskort efter eu regler