Min nu eksmand og jeg er nu blevet skilt, og vi skal have skilsmissen godkendt i tyrkiet ligeledes.
Jeg ved at det er et et bestemt dokument man skal bruge (eftersigende kan den man får tilsendt ikke bruges), og at dette dokument skaffes hos statsamtet, men jeg kender ikke navnet på dette dokument, er der nogen herinde der kan oplyse hvad det er for et dokument.
Jeg er ligeledes blevet gjort opmærksom på at dette dokument skal forbi en eller anden notar der skal underskrive det. men skal det også have et apostelstempel på.
dansk skilsmisse skal godkendes i tyrkiet ?
Re: dansk skilsmisse skal godkendes i tyrkiet ?
Hej
Du skal oversatte skilsmisse papiret hos en af ambassadens godkendte tolk.
Dernæst skal du til udlændingestyrelsen legaliseringskontor for at legalisere papirene.
Det koster lidt, så husk dankort.
Jeg står med det problem, at Tyrkiet ikke acceptere mine papirer og ønsker dokumentation fra en dommer. Jeg ved ikke hvordan det skal gøres.Vil det også betyde noget for dig, kan jeg ikke da det kan måske være forskelligt fra sag til sag.
mvh
softice
Du skal oversatte skilsmisse papiret hos en af ambassadens godkendte tolk.
Dernæst skal du til udlændingestyrelsen legaliseringskontor for at legalisere papirene.
Det koster lidt, så husk dankort.
Jeg står med det problem, at Tyrkiet ikke acceptere mine papirer og ønsker dokumentation fra en dommer. Jeg ved ikke hvordan det skal gøres.Vil det også betyde noget for dig, kan jeg ikke da det kan måske være forskelligt fra sag til sag.
mvh
softice
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: dansk skilsmisse skal godkendes i tyrkiet ?
Det er mig bekendt skilsmissebevillingen eller dommen, der skal legaliseres med apostille og oversættes til tyrkisk. Det skal blot klart fremgå at skilsmissen er endelig, og ikke kan ankes.
Det er muligt, at den tyrkiske dommer, som skal godkende skilsmissen, vil se en civilstandsattest også som bevis for at skilsmissen er endelig. Det kan ikke skade at få en, og få apostille på den også.
Dernæst skal en advokat i Tyrkiet åbne en sag om godkendelse af skilsmissen, dvs. sagen skal forelægges for en tyrkisk dommer, som afgør om skilsmissen kan godkendes. Det almindelige er, at en dansk skilsmisse bliver godkendt.
Det er muligt, at den tyrkiske dommer, som skal godkende skilsmissen, vil se en civilstandsattest også som bevis for at skilsmissen er endelig. Det kan ikke skade at få en, og få apostille på den også.
Dernæst skal en advokat i Tyrkiet åbne en sag om godkendelse af skilsmissen, dvs. sagen skal forelægges for en tyrkisk dommer, som afgør om skilsmissen kan godkendes. Det almindelige er, at en dansk skilsmisse bliver godkendt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG