Jeg har en ung bekendt der er svensk statsborger og bor her i danmark med sin mor der er svensk og hans fader der har boet i danmark 18 år og stadig er tunesisk statsborger, han (faderen) har endnu en søn der bor hos sin farmor i tunesien og vil meget gerne besøge sin far og bror der bor her og har boet her i danmark siden han blev født.
Faderen har tidligere været straffet og fængslet og er nu uden arbejde, på førtidspension og drengens papmor har fast arbejde.
Mit spørgsmål er om faderens søn der bor i tunesien har mulighed for at få turist visum for en kortere periode, da han meget gerne vil se sin far, bror og papmor i danmark.
Da de er svenske statsborgere er jeg i tvivl om hvor de skal søge om visa - i danmark eller sverige.
Visa til en bror i et rodet familieforhold
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visa til en bror i et rodet familieforhold
Man skal søge om visum til det land, hvor dem man vil besøge bor, uanset hvilket statsborgerskab de måtte have.
Du kan læse her: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... besoeg.htm
at der normalt kan gives visum til personer fra Tunesien.
OM der gives visum kommer i langt højere grad an på personens egne forhold, end på hans/hendes værters forhold. Hvis broderen er ung, enlig, arbejdsløs og ikke ejer noget af betydning i Tunesien, og ikke har nogen familie eller andet der knytter ham meget til Tunesien, ja så kan det være at US mener, at han nok ikke vil rejse ud igen, og derfor vil afslå visum. Man kan kun finde ud af det ved at søge.
Du kan læse her: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... besoeg.htm
at der normalt kan gives visum til personer fra Tunesien.
OM der gives visum kommer i langt højere grad an på personens egne forhold, end på hans/hendes værters forhold. Hvis broderen er ung, enlig, arbejdsløs og ikke ejer noget af betydning i Tunesien, og ikke har nogen familie eller andet der knytter ham meget til Tunesien, ja så kan det være at US mener, at han nok ikke vil rejse ud igen, og derfor vil afslå visum. Man kan kun finde ud af det ved at søge.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG