Visum for 1 måned?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dream Girl

Visum for 1 måned?

Indlæg af Dream Girl » 03.09.2012 17:35:09

Hej :)
Jeg har et spørgsmål som jeg håber, der er nogen der kan hjælpe mig med... Jeg kom hjem fra Tyrkiet for en uges tid siden, hvor jeg havde været der i 80 dage i alt... Og det betyder at jeg har 10 dage tilbage visumfrit. Men nu er det sådan, at jeg har en kæreste dernede så jeg vil gerne tilbage hurtigst muligt!!! Men synes 10 dage er ingenting:( Så jeg tænker om det er muligt at søge om visum for kun 1 måned? For fra oktober måned kan jeg tag afsted igen og være der 3 måneder:)

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe:))

Dream Girl

Re: Visum for 1 måned?

Indlæg af Dream Girl » 03.09.2012 17:57:02

Hjælp!!! :(

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 04.09.2012 07:05:55

Tag det nu lige roligt, vi er frivillige her og arbejder ikke i døgndrift :wink: Det er heller ikke så mange af os igen, som kender de tyrkiske regler og kan læse dem.

Du har 10 dage tilbage, rejs ned og søg om 'turistik'opholdstilladelse. Læs her:
http://en.antalya.pol.tr/index.php?opti ... icle&id=45

Du kan få 'turistik'-opholdstilladelse op til 6 mdr., hvis du har 6 x 500 US$ du kan sætte ind på en konto dernede. Turistik-opholdstilladelse nulstiller dit visumforbrug, så du blot skal være ude et enkelt døgn, før du har nye visumfri 90 dage.

Hvis du ikke har så mange penge kan du søge om ophold til en måned, men det koster samme gebyr for ansøgning og opholdstilladelsen (ikametgah), blandt danskere kaldet 'den blå bog' (et lille blåt hæfte), så du skal regne med at der er omkostninger på et par tusinde kroner for at få opholdstilladelsen. Til gengæld kan du genbruge 'den blå bog' op til 5 gange, dvs. næste gang skal du kun betale ansøgningsgebyr, ikke gebyr for 'den blå bog'.
mh
Rådgiver for ÆUG

Dream Girl

Indlæg af Dream Girl » 05.09.2012 12:06:43

Okay. Mange tak for dit svar!:))

Jeg har os et andet spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med at svare på... Hvis jeg gerne vil have min kæreste på besøg, og jeg gerne vil søge om visum til ham.. Hvad skal man så bruge af dokumentation, og hvordan fungere det??

soreng

Indlæg af soreng » 05.09.2012 12:50:44

For det første kan du ikke søge om visum for din kæreste. Det er din kæreste der skal søge om visum, og du kan så invitere. Din kæreste udfylder en visumansøgning, og du udfylder en invitation.

Det er noget som du alt sammen kan læse om her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... soeger.htm

Der er også links til både ansøgningsskemaet, og til hvor du kan udfylde din invitation på den side hvor jeg har linket til.

Besvar