Når ambassaden kræver en kopi af bankkontoen for ansøger, hva er det helt præcist de kigger efter?
Jeg spørger om dette, da min dominikanske kæreste skylder nogle penge til banken.
Mvh Lul
Kopi af bankkonto
-
fundiver199
Re: Kopi af bankkonto
De kigger efter, om der er faste indtægter eller formue. Hvis ansøgeren er flad som en kirkerotte, må man jo alt andet lige antage, at der er større risiko for, at vedkommende kunne tænke sig at blive illegal indvandrer i Schengen, da det vel er bedre at tjene 50 kroner i timen ved sort rengøring end slet ikke at tjene noget.
Ansøgerens økonomiske situation spiller dog nok generelt en mindre rolle, hvis formålet med rejsen er et kærestebesøg, da immigrationsrisikoen så mest består i, at parret kunne finde på at gifte sig og søge om FS. Eller sagt på en anden måde: Den visumansøger, som har fundet en kæreste i Danmark, har andre og bedre muligheder end en illegal tilværelse i Schengen med eksempelvis sort rengøringsarbejde til 50 kroner i timen. Men hvis målet med rejsen er at besøge en fætter eller en "ven", vil alarmklokkerne ringe, såfremt det pågældende er helt "flad", og visum vil formentlig ikke blive udstedt, hvis det er et land i immigrationslandegruppen.
Ansøgerens økonomiske situation spiller dog nok generelt en mindre rolle, hvis formålet med rejsen er et kærestebesøg, da immigrationsrisikoen så mest består i, at parret kunne finde på at gifte sig og søge om FS. Eller sagt på en anden måde: Den visumansøger, som har fundet en kæreste i Danmark, har andre og bedre muligheder end en illegal tilværelse i Schengen med eksempelvis sort rengøringsarbejde til 50 kroner i timen. Men hvis målet med rejsen er at besøge en fætter eller en "ven", vil alarmklokkerne ringe, såfremt det pågældende er helt "flad", og visum vil formentlig ikke blive udstedt, hvis det er et land i immigrationslandegruppen.
Ja det tænkte jeg.
Der er defor vi vil sørge for at han har papire på sig fra sin chef om at han vender tilbage og papire fra skolen om at han vender tilbage.
Jeg er så bare komme i tvivl om disse papire skal have nogen form for stempler, for at holde i immigrationen?
Der er defor vi vil sørge for at han har papire på sig fra sin chef om at han vender tilbage og papire fra skolen om at han vender tilbage.
Jeg er så bare komme i tvivl om disse papire skal have nogen form for stempler, for at holde i immigrationen?
-
fundiver199
Sådanne papirer kan være relevante at vedlægge visumansøgningen. Men næppe at medbringe på rejsen. Ved at udstede visum har ambassaden eller US jo allerede taget stilling til risikoen for langvarigt ophold. Så det er ikke meningen, at den sagsbehandling skal gentages i paskontrollen. Her skal der kun tages stilling til om ansøgeren:
* Har gyldigt pas
* Har gyldigt visum
* Har midler til sit ophold (f.eks. i form af en vært, der betaler)
* Har midler til at forlade Schengen igen (en billet)
* Har gyldig sygeforsikring der dækker mindst 30.000 EUR
* Har gyldigt pas
* Har gyldigt visum
* Har midler til sit ophold (f.eks. i form af en vært, der betaler)
* Har midler til at forlade Schengen igen (en billet)
* Har gyldig sygeforsikring der dækker mindst 30.000 EUR