Visa kort/bankkonto/immigration
Visa kort/bankkonto/immigration
Hej!
Jeg er igang med at søge visum på tre måneder til min dominikanske kæreste.
I Den Dominikanske Republik er det ikke særlig ubredt at have et visa kort. De fleste har bare et hævekort.
Han kan ikke få oprettet en ny konto, da han skylder penge i banken.
Jeg skrev til den danske ambassade i Mexico for at forhøre mig hvordan dette bliver vurderet når jeg betaler for både rejse og ophold. Svaret var at bankkonto da havde mindre betydning.
Men efter dette har jeg læst at mange bliver stoppet i immigration i Københavs Lufthavn hvis de ikke kan bevise de har penge til opholdet.
Han vil skaffe en underskrift fra sin chef at han har orlov i tre måneder og arbejde når han vender tilbage, og han skal tilbage og studere.
Så et mit spørgsmål så om dette er nok eller kræver immigration at se et visa kort?
Og hva kan man ellers gøre for at sikre sig han kommer igennem?
Mvh Lul
Jeg er igang med at søge visum på tre måneder til min dominikanske kæreste.
I Den Dominikanske Republik er det ikke særlig ubredt at have et visa kort. De fleste har bare et hævekort.
Han kan ikke få oprettet en ny konto, da han skylder penge i banken.
Jeg skrev til den danske ambassade i Mexico for at forhøre mig hvordan dette bliver vurderet når jeg betaler for både rejse og ophold. Svaret var at bankkonto da havde mindre betydning.
Men efter dette har jeg læst at mange bliver stoppet i immigration i Københavs Lufthavn hvis de ikke kan bevise de har penge til opholdet.
Han vil skaffe en underskrift fra sin chef at han har orlov i tre måneder og arbejde når han vender tilbage, og han skal tilbage og studere.
Så et mit spørgsmål så om dette er nok eller kræver immigration at se et visa kort?
Og hva kan man ellers gøre for at sikre sig han kommer igennem?
Mvh Lul
Re: Visa kort/bankkonto/immigration
For nogle år siden, da min kone kom første gang til DK, var jeg den der betalte for rejse og ophold, hun havde således ikke nogen kontanter på sig, og ej heller en spækket bankbog.
Vi lavede en A4 seddel, som vi smed i hendes kuffert, således hvis den blev væk på vej til DK, vidste de hvor den skulle hen, og hvis immigrationen i CPH, fik lyst til at grave i hendes ting, ja så var der jo et godt positivt bevis
Desunden, var hun selvfølgelig i besiddelse af mit tlf nummer, og jeg hentede hende i lufthavnen, så igen, hvis der skulle opstå problemmer, kunne de jo bare ringe til mig, jeg stod jo aligevel ved ankomst
Og i CPH har vi aldrig haft problemmer.
I ARN (Arlanda, Stockholm), har vi prøvet at de spurgte en del (til hende), men det var også det eneste.
Og i bund og grund, når din gæst har fået visum, så er der jo fortaget en vurdering af visum ansøger, så hvis CPH skal finde noget, som de mener, ikke skal give indrejse, så er det sådan set at der er givet falske oplysninger.
mvh DBS
Vi lavede en A4 seddel, som vi smed i hendes kuffert, således hvis den blev væk på vej til DK, vidste de hvor den skulle hen, og hvis immigrationen i CPH, fik lyst til at grave i hendes ting, ja så var der jo et godt positivt bevis
Desunden, var hun selvfølgelig i besiddelse af mit tlf nummer, og jeg hentede hende i lufthavnen, så igen, hvis der skulle opstå problemmer, kunne de jo bare ringe til mig, jeg stod jo aligevel ved ankomst
Og i CPH har vi aldrig haft problemmer.
I ARN (Arlanda, Stockholm), har vi prøvet at de spurgte en del (til hende), men det var også det eneste.
Og i bund og grund, når din gæst har fået visum, så er der jo fortaget en vurdering af visum ansøger, så hvis CPH skal finde noget, som de mener, ikke skal give indrejse, så er det sådan set at der er givet falske oplysninger.
mvh DBS
-
fundiver199
Selvom man ikke har et kreditkort, kan man jo godt have et par hundrede euro på sig i kontanter, når man rejser. Og det må da anbefales. Ikke kun af hensyn til immigrationen, men også for det tilfældes skyld, at noget går galt under vejs. I så fald er det da rigtig nederen ikke engang at have penge med til et billigt hotelværelse, en taxi og et måltid mad.
Og til DBS orientering: Det er faktisk et immigrationskrav, at man skal have midler til opholdet. Og det har paskontrollen ret til at undersøge, om man har. Uanset om ambassaden har udstedt visum eller ej. Visum i sig selv er ikke ensbetydende med, at man opfylder immigrationskravene. Visum er blot et af de krav, der skal være opfyldt, hvis man er visumpligtig.
Indrejse kan nægtes, hvis man ikke kan vise en gyldig billet til sin videre rejse, eller hvis man ikke har tegnet en rejsesygeforsikring. Og indrejse kan også nægtes, hvis man ikke har fem flade øre på lommen og heller ikke kan gøre rede for, at man har en vært, som venter på en.
At rejse med en kopi af invitationen og/eller værtens kontaktoplysninger må derfor siges at være obligatorisk. Der er eksempler på folk, som er blevet tilbageholdt og sat i fængsel f.eks. i Frankrig, fordi de ikke sørgede for, at disse ting var i orden.
Og til DBS orientering: Det er faktisk et immigrationskrav, at man skal have midler til opholdet. Og det har paskontrollen ret til at undersøge, om man har. Uanset om ambassaden har udstedt visum eller ej. Visum i sig selv er ikke ensbetydende med, at man opfylder immigrationskravene. Visum er blot et af de krav, der skal være opfyldt, hvis man er visumpligtig.
Indrejse kan nægtes, hvis man ikke kan vise en gyldig billet til sin videre rejse, eller hvis man ikke har tegnet en rejsesygeforsikring. Og indrejse kan også nægtes, hvis man ikke har fem flade øre på lommen og heller ikke kan gøre rede for, at man har en vært, som venter på en.
At rejse med en kopi af invitationen og/eller værtens kontaktoplysninger må derfor siges at være obligatorisk. Der er eksempler på folk, som er blevet tilbageholdt og sat i fængsel f.eks. i Frankrig, fordi de ikke sørgede for, at disse ting var i orden.
Okay, der var jeg nok for hurtige på tasterne, det jeg mente med hun ikke havde kontanter på sig, var at hun ikke havde penge på sig, der svarer til det krav man sommetider hører om xxxkr pr dag. Selvfølgelig har man kontanter på sig, selv på den tyske autobahn kan man ikke gå på toilet, uden at have kontanter
Jeg må indrømme, at jeg mente at det var krav, at man skal fremvise flybillet og rejseforsikring, når man skal have visum, det han konen skullet alle gangene, først gang var det et krav med en kvittering med de sidste fire ciffer af kredikort, kunne dog være et pdf document sendt som email.
Årsagen til at jeg altid anbefaler at man har et A4 ark i sin kuffert, med sin adresse er, uanset hvad, så skulle det være muligt at få sin kuffert igen.
mvh DBS
Jeg må indrømme, at jeg mente at det var krav, at man skal fremvise flybillet og rejseforsikring, når man skal have visum, det han konen skullet alle gangene, først gang var det et krav med en kvittering med de sidste fire ciffer af kredikort, kunne dog være et pdf document sendt som email.
Årsagen til at jeg altid anbefaler at man har et A4 ark i sin kuffert, med sin adresse er, uanset hvad, så skulle det være muligt at få sin kuffert igen.
mvh DBS
For at søge visum kræves det han har en billet og rejseforsikring. Så det vil der være styr på npr han står i lufthavnen.
Så hvis vi sørger for han har Euro på sig, en seddel i baggagen og mit telefonnummer på sig.
Da han samtidig har en underskrift fra sin chef om at han har arbejde at vende tilbage til og sin skole, må det da være gode beviser for at han vender tilbage.
@fundiver199
Ville det være redegørelse nok at han har billeder af os, mit telefonnummer og samtidig en seddel med min adresse eller har du nogle gode råd til hvad man kan have på sig for at undgå at få nægtet adgang?
Så hvis vi sørger for han har Euro på sig, en seddel i baggagen og mit telefonnummer på sig.
Da han samtidig har en underskrift fra sin chef om at han har arbejde at vende tilbage til og sin skole, må det da være gode beviser for at han vender tilbage.
@fundiver199
Ville det være redegørelse nok at han har billeder af os, mit telefonnummer og samtidig en seddel med min adresse eller har du nogle gode råd til hvad man kan have på sig for at undgå at få nægtet adgang?
-
fundiver199
Hvis I har anvendt den elektroniske invitationsblanket, så må de ting, du nævner, vel være godt nok. Men husk landekode på telefonnummeret, hvis han ankommer til et andet schengenland end Danmark pga. flyskift og mellemlanding i f.eks. Amsterdam, Paris eller Frankfurt.
@DBS
De danske ambassader er faktisk holdt op med at undersøge, om visumansøgerne har en billet. Så det er op til folk selv at sikre sig, at de opfylder dette immigrationskrav og dermed ikke risikerer at blive afvist af flyselskabet.
@DBS
De danske ambassader er faktisk holdt op med at undersøge, om visumansøgerne har en billet. Så det er op til folk selv at sikre sig, at de opfylder dette immigrationskrav og dermed ikke risikerer at blive afvist af flyselskabet.
Ja vi har brugt den elektroniske.
Den danske ambassade i Mexico, vil dog stadig have kopi af flybillet ud af Danmark, samt kopi af rejseforsikringen.
Den danske ambassade i Mexico, vil dog stadig have kopi af flybillet ud af Danmark, samt kopi af rejseforsikringen.
Da min kæreste skulle til Danmark første gang var det ikke nok. Han blev tilbageholdt i Amsterdam indtil jeg faxede et dokument, der beviste at jeg ville forsørge ham og det skulle være stemplet af f.eks. politiet. Derfor var invitationen eller at jeg mundligt forklarede, at jeg ville forsørge ham ikke nok.
-
fundiver199
Så har I godt nok været særligt uheldige, eller der må have været noget ved din kærestes fremtoning, der gjorde, at paskontrollen i Amsterdam fattede mistanke til ham. For det normale er altså, at de vifter folk videre, hvis de har lidt kontanter på sig og kan gøre rede for, hvem de skal besøge. Ellers ville det jo også tage evigheder at få alle de mennesker gennem kontrollen, der ankommer til Schengen hver dag.
Min kone blev også tilbageholdt i Kastrup på trods af at hun havde lidt penge, mit telefonnummer og en erklæring på at jeg ville afholde alle udgifter.
Politiet påstod (mens de forhørte min daværende kæreste) at de havde ringet til mig men at jeg ikke havde svaret hvilket var en ren løgn.
Heldigvis holdt hun hovedet koldt så det løste sig til sidst men det tog 4-5 timer. Ikke lige vad man vil være udsat for efter en 25 timers rejse.
Politiet påstod (mens de forhørte min daværende kæreste) at de havde ringet til mig men at jeg ikke havde svaret hvilket var en ren løgn.
Heldigvis holdt hun hovedet koldt så det løste sig til sidst men det tog 4-5 timer. Ikke lige vad man vil være udsat for efter en 25 timers rejse.
@thore71
Det lyder forfærdeligt! Hvor kom din kome fra og hvilket år var det?
Tror bare generelt vi har været uheldige. De sagde at det var normalt og at de slet ikke måtte lukke nogen ind i schengen medmindre de havde penge nok på sig eller et sådan dokument med stempel. Men de var dog så søde og sende ham til Aalborg lufthavn i stedet for Billund, så slap jeg da for at holde juleaften i lufthavnen 
Nu her når han skal her op igen tør vi i hvert fald ikke andet end at fremskaffe det dokument.
Nu her når han skal her op igen tør vi i hvert fald ikke andet end at fremskaffe det dokument.
Og hvad er det helt præcist for et dokument og hvordan skaffer man det?
Er der andre som er tvinget tim at vise dette?
Er der andre som er tvinget tim at vise dette?
Hej, hun kommer fra Honduras og det var i 2002. I lufthavns informations disken fortalte de også at de hver dag hørte om lignende historier. Dog ved jeg ikke om noget er anderledes idag?Lul skrev:@thore71
Tidligere i år mellemlandede min kone i Berlin (alene) og var tæt på at blive tilbageholdt fordi hun ikke kunne finde sit opholdskort. Dette på trods af at hun ikke har visumpligt i Schengen (ligesom andre fra centralemerika eller USA heller ikke behøver visum i Schengen).
Den jeg sendte var bare en standart blanket, der skulle udfyldes med navn også videre. Jeg fik den hos politiet og fik også dem til at stemple den. Så det er egentlig meget simpelt. Men kan godt nok ikke se, hvilken forskel det stempel skal gøre.
Men tænkte at det nok var rigtig nok, siden poitiet har en blanket til det formål..
Men tænkte at det nok var rigtig nok, siden poitiet har en blanket til det formål..