Erfaring med nye visumregler, og visumcenter i Bangkok

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
dim

Erfaring med nye visumregler, og visumcenter i Bangkok

Indlæg af dim » 21.07.2012 07:28:06

Kære Alle
Jeg kunne godt tænke mig at læse om jeres erfaringer med de nye visumregler.
Den digitale ansøgning og invitationer. Ligeledes om procedure / besværligheder i det nye visumcenter i bangkok.

Ligeledes hvilket visum som er bedst at søge, turist eller privatbesøg, fordele og ulember. afslag m.m

Jeg skal søge visum til person fra Thailand om ca. 3 måneder, ( 3 måneder før indrejse )

Med venlig hilsen
Jimmi

fundiver199

Re: Erfaring med nye visumregler, og visumcenter i Bangkok

Indlæg af fundiver199 » 21.07.2012 10:33:31

Der findes ikke forskellige slags visa, man kan søge om. Der findes kun forskellige formål med rejsen, som man kan angive i det samme ansøgningsskema. Og man skal selvfølgelig angive det formål med rejsen, som der faktisk er. En vigtig del af vurderingen af en visumansøgning er ansøgerens troværdighed. Og hvis man lyver, risikerer man jo at blive gennemskuet, fordi ens historie virker utroværdig.

"Jeg tjener 5000 bath om måneden, og jeg vil rigtig gerne bruge, hvad der for mig svarer til 2 årslønninger, på at være turist i Danmark og se Den Lille Havfrue".

Ville du selv tro på den historie? Nej vel?

Desuden hører netop Thailand til i immigrationslandegruppen, hvor udgangspunktet er, at der normalt slet ikke kan gives visum til turistbesøg. Så hvis man skriver, at formålet med rejsen er et turistbesøg, så er man næsten 100% sikker på, at det bliver et afslag, med mindre ansøgeren er kongens søn eller noget i den retning.

barefeet

Indlæg af barefeet » 21.07.2012 13:50:03

Hej,

jeg vil mene du bare skal lave en invitation til et privat besøg.

Immigrationslandegruppen er opdelt i 2 mindre grupper. Thailand ligger i den del hvor der ikke stilles krav om at den inviterede skal have en vis tilknytning til dig.

Sakset fra Nyidanmark.dk :

"•En landegruppe, hvor der ikke stilles krav om en sådan tilknytning, men hvor der dog er krav om, at der skal være en vært i Danmark".

Du kan læse mere her :

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm

Jeg har selv lige lavet en ansøgning for min kones tante. Selve invitationen lavede jeg både på den gamle metode og elektronisk med nem-id. VFS i thailand kan godt være lidt tunge at danse med, de har til tider lidt deres egne regler, det føles ihvertfald sådan, derfor lavede jeg begge slags invitationer.

Søren

dim

Indlæg af dim » 21.07.2012 14:04:51

Jeg er klar over at der kun findes ét visum, men med forskellige formål.
Jeg søgte nu mere andres erfaringer med de nye regler, og evt forhindringer osv, man har stødt på. Om det er blevet nemmere end før, og generelt hvordan man oplever proceduren.

Naturligvis er jeg reel når både ansøgning og invitation laves. Kun korekte oplysninger.
dog ved jeg ikke om hun får de 40,000 bath med som dokumentation til visumcentret. Jeg tror ikke det normalt er noget man uden videre giver afslag på.

Mvh
Jimmi

Besvar