Procesuelt ophold
Re: Procesuelt ophold
Hvis nogle sku ku, så skulle de sku da ku. 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ fundiver, jeg tror det er et gammelt link, du har fundet - det link, jeg fandt er et 'gov' link, og leder til en side, der ser ret officiel ud. På den liste som de har over tunesiske repræsentationer er der ingen i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
littlewing
Tak for jeres interesse
Det ville være rigtig godt hvis man kunne tage til Hamborg og få fornyet sit Tunesiske pas, men desværre, det er altså i Haag i Holland. Det hjalp ikke at jeg hverken peb eller sang for den dame der tog telefonen i Hamborg, så der er bare ikke noget at gøre. Det er også ret vildledende med alle de adresser man får, når man googler på den Tunesiske ambassade. Man bliver så glad, men glæden varer kun et par øjeblikke, indtil man finder ud af at det ikke eksisterer alligevel. Sådan er det jo desværre med det internet.
Da det umuligt kan nås, og økonomien heller ikke lige er til det, har vi bestemt at vedlægge en lille seddel til ansøgningen, hvor vi forklarer det, som det er, og at der nok skal blive sendt kopi af det nye pas, så snart det er lavet. Det er ikke det smarteste måske, men der er ikke så meget andet at gøre. Og så er det selvfølgelig helt unødvendigt at minde andre om, at det er en god ide at forny sit pas, førend man påbegynder denne bjergbestigning, som jeg godt kunne fristes til at kalde det.
Det ville være rigtig godt hvis man kunne tage til Hamborg og få fornyet sit Tunesiske pas, men desværre, det er altså i Haag i Holland. Det hjalp ikke at jeg hverken peb eller sang for den dame der tog telefonen i Hamborg, så der er bare ikke noget at gøre. Det er også ret vildledende med alle de adresser man får, når man googler på den Tunesiske ambassade. Man bliver så glad, men glæden varer kun et par øjeblikke, indtil man finder ud af at det ikke eksisterer alligevel. Sådan er det jo desværre med det internet.
Da det umuligt kan nås, og økonomien heller ikke lige er til det, har vi bestemt at vedlægge en lille seddel til ansøgningen, hvor vi forklarer det, som det er, og at der nok skal blive sendt kopi af det nye pas, så snart det er lavet. Det er ikke det smarteste måske, men der er ikke så meget andet at gøre. Og så er det selvfølgelig helt unødvendigt at minde andre om, at det er en god ide at forny sit pas, førend man påbegynder denne bjergbestigning, som jeg godt kunne fristes til at kalde det.
Hej Soreng og fundiver199.
Vi takker mange gange for jers svar
Det har givet os ro på at det nok skal gå. Så planen er at vi gifter os i marts måned.
vh. jeps og LM.
Vi takker mange gange for jers svar
Det har givet os ro på at det nok skal gå. Så planen er at vi gifter os i marts måned.
vh. jeps og LM.
Hej alle sammen
Jeg håber at nogen af jer kan svare på et par spørgsmål for min mand og jeg.
Min mand, som er nepalesisk statsborger, er i Danmark på en studieopholdstilladelse. Han og jeg er igang med at forberede ansøgning om familiesammenføring, som vi regner med at aflevere ultimo januar. Det er jeg kommet i tvivl om er forholdene omkring processuelt ophold og hvad der sker når vi aflevere ansøgningen.
Mine spørgsmål er:
Er min mand tvunget til at stoppe sin uddannelsen når vi aflevere FS ansøgningen (og han dermed for processuel opholdstilladelse)?
Vil det skade vores FS ansøgning hvis min mand melder sig ud af sin uddannelse imens han er på prossesuel opholdstilladelse?
Venlig hilsen
Jeg håber at nogen af jer kan svare på et par spørgsmål for min mand og jeg.
Min mand, som er nepalesisk statsborger, er i Danmark på en studieopholdstilladelse. Han og jeg er igang med at forberede ansøgning om familiesammenføring, som vi regner med at aflevere ultimo januar. Det er jeg kommet i tvivl om er forholdene omkring processuelt ophold og hvad der sker når vi aflevere ansøgningen.
Mine spørgsmål er:
Er min mand tvunget til at stoppe sin uddannelsen når vi aflevere FS ansøgningen (og han dermed for processuel opholdstilladelse)?
Vil det skade vores FS ansøgning hvis min mand melder sig ud af sin uddannelse imens han er på prossesuel opholdstilladelse?
Venlig hilsen
Din mand mister ikke hans nuværende opholdstilladelse af at ansøge om familiesammenføring.
Der er kun hvis man ikke har anden opholdstilladelse, eller gyldigt visum at man overgår til processuelt opholdstilladelse.
Der er kun hvis man ikke har anden opholdstilladelse, eller gyldigt visum at man overgår til processuelt opholdstilladelse.
Tak for svaret- og undskyld på forhånd hvis det er mig der ikke helt forstår dit svar...
Men hvad sker hvis min mand ikke kan opretholde sit nuværende opholdsgrundlag efter vi har afleveret ansøgningen, eksempelvis hvis han stopper på sin uddannelsen før vi har fået ja til FS, men efter ansøgningen er afleveret?
Men hvad sker hvis min mand ikke kan opretholde sit nuværende opholdsgrundlag efter vi har afleveret ansøgningen, eksempelvis hvis han stopper på sin uddannelsen før vi har fået ja til FS, men efter ansøgningen er afleveret?
Så "overgår" han til processuelt ophold, indtil at jeres ansøgning er færdigbehandlet.
I modtager et standard brev når i har afleveret jeres ansøgning om at din mand har fået processuelt ophold mens sagen behandles. Men det er altså ikke det samme som at han opgive den opholdstilladelse han allerede har.
I modtager et standard brev når i har afleveret jeres ansøgning om at din mand har fået processuelt ophold mens sagen behandles. Men det er altså ikke det samme som at han opgive den opholdstilladelse han allerede har.
Mange tak for det hurtige svar:) Det er en stor hjælp i den her jungle af regler og frustrationer.
Problemet er nemlig at det godt ske at min mand af andre grunde bliver nød til at stoppe på sin uddannelse, i mens vores sag behandles, og så var jeg bare bange for at det kunne forhindre vores forsøg på FS, men hvis jeg forstår dig ret burde det ikke ske.
Problemet er nemlig at det godt ske at min mand af andre grunde bliver nød til at stoppe på sin uddannelse, i mens vores sag behandles, og så var jeg bare bange for at det kunne forhindre vores forsøg på FS, men hvis jeg forstår dig ret burde det ikke ske.
Det er korrekt forstået. 
Held og lykke med det.
Held og lykke med det.
Hej æug 
Min kinesiske kæreste er pt i Danmark på et 90 dages C-visum. Planen er at søge om familiesammenføring inden for den næste måned. Kan min kæreste blive på procesuelt ophold mens ansøgningen bliver behandlet (givet at den bliver godtaget selvfølgelig)?
Altså står der noget i vejen for at man kan blive med den visum-type hun har?
Og så lige et offtopic spørgsmål. Vi tænker på at tage en tur til Paris i uge 7, det skulle der vel ikke være noget i vejen for med det schengen-visum hun har? Er RET sikker på hun godt må, men det ville bare være ***** træls at stå i Charles de Gaule og få at vide hun ikke kan komme med hjem igen
Min kinesiske kæreste er pt i Danmark på et 90 dages C-visum. Planen er at søge om familiesammenføring inden for den næste måned. Kan min kæreste blive på procesuelt ophold mens ansøgningen bliver behandlet (givet at den bliver godtaget selvfølgelig)?
Altså står der noget i vejen for at man kan blive med den visum-type hun har?
Og så lige et offtopic spørgsmål. Vi tænker på at tage en tur til Paris i uge 7, det skulle der vel ikke være noget i vejen for med det schengen-visum hun har? Er RET sikker på hun godt må, men det ville bare være ***** træls at stå i Charles de Gaule og få at vide hun ikke kan komme med hjem igen
-
leamarieoesterberg
Hejsa. Undskyld jeg bryder ind i jeres tråd men i lader til at vide en del om processuelt ophold. Min kæreste og jeg har ventet 2 mdr på legaliserede papirer fra Filippinerne og da de endelig kommer mangler der et stempel fra generalkonsulatet før at min bopælskommune vil godkende det. I sidste øjeblik får jeg så overtalt Tønder Kommune til at vie os på DAGEN for min kærestes visum udløber. Altså dag nr. 90 hvor han godt må være her men egentlig skulle udrejse i løbet af. Vi har derfor tænkt os at tage direkte fra Tønder til udlændingesektionen hvor ansøgningen indgives. Jeg er godt klar over, at det er på eget ansvar, at vi er så sent ude. Men da der ikke er noget der taler for, at de ikke skulle vælge at behandle ansøgningen, tager vi chancen. Nogen der ved om der skulle være komplikationer i dette? Har snakket med udlændingesektionen som modtager ansøgningen, som siger at der ikke skulle være nogen problemer i dette, da de daterer den dag ansøgningen blev indgivet. Ved udlændingestyrelsen fik min jeg af vide, at man minimum skulle være en dag ude før end hans visum udløber. Om hun så mente, at den selvfølgelig ikke må indgives på dag nr. 91 ved jeg ikke?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis visum er udløbet vil de formodentlig slet ikke tage mod ansøgningen, så det får I opklaret på stedet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
leamarieoesterberg
Det er ikke udløbet. Det er den sidste dag han må være i DK, men samtidig også udrejsedag som det jo hedder sig når vi taler Schengen-visum. Men altså jeg har snakket med udlændingesektionen ved politiet som ikke umiddelbart kunne se, at det skulle være et problem, men hun foreslog at jeg ringede til udlændingestyrelsen "som jo måtte vide det"