Hvilke muligheder har jeg med min tyrkiske kæreste?
Re: Hvilke muligheder har jeg med min tyrkiske kæreste?
Hvis du nu læser teksterne ordentligt og rigtigt, så vil du lære, at der er forskel på visum, opholdstilladelse og opholdskort/opholdsret. Og som tidligere nævnt er det vigtigt at gøre sig klart, hvad forskellene består i.
Hvis I er klar til at gifte jer eller kan dokumentere ca. 18 måneders forudgående samliv, så kan I benytte EU-regler.
Og ja, de nationale svenske regler har nogle fordele: Fx hurtigere permanent ophold, ligesom der ikke stilles krav til din økonomi. Men hvis I ønsker at tilbringe tiden sammen i Sverige og ikke hver for sig, mens ansøgningen behandles, så er det kun EU-reglerne som er mulige.
Og nej, svenske regler er bestemt IKKE lig med EU-regler!
EU-regler gælder i hele EU + EØS + Schweiz. Svenske regler er national lovgivning som kun gælder i Sverige.
Hvis I er klar til at gifte jer eller kan dokumentere ca. 18 måneders forudgående samliv, så kan I benytte EU-regler.
Og ja, de nationale svenske regler har nogle fordele: Fx hurtigere permanent ophold, ligesom der ikke stilles krav til din økonomi. Men hvis I ønsker at tilbringe tiden sammen i Sverige og ikke hver for sig, mens ansøgningen behandles, så er det kun EU-reglerne som er mulige.
Og nej, svenske regler er bestemt IKKE lig med EU-regler!
EU-regler gælder i hele EU + EØS + Schweiz. Svenske regler er national lovgivning som kun gælder i Sverige.
Tak for svaret.
Jeg tænker på om man også er under arbejde når man driver sin egen webshop med CVR-nummer og det hele? Eller skal det være noget "fysisk", når nu min webshop har hovedsæde i Danmark og jeg betaler dansk skat og moms, osv.?
Jeg tænker på om man også er under arbejde når man driver sin egen webshop med CVR-nummer og det hele? Eller skal det være noget "fysisk", når nu min webshop har hovedsæde i Danmark og jeg betaler dansk skat og moms, osv.?
Hvis virksomheden er i DK, vil du i EU-sprog være person med tilstrækkelige midler.
Fortsætter jeg med at betale dansk skat? Eller skal jeg betale svensk skat?
Du betaler skat i DK af lønindkomst fra DK.
Skaanebo,
Min ekspedition bliver således udland-sverige-danmark
Når mine varer først kommer til Sverige for så at sendes til Danmark gælder der så det samme med beskatning moms osv eller hvordan?
Min ekspedition bliver således udland-sverige-danmark
Når mine varer først kommer til Sverige for så at sendes til Danmark gælder der så det samme med beskatning moms osv eller hvordan?
Du må forhøre dig hos skat Øresund, om din virksomhed skal registreres i Sverige i stedet.