Tilsigelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

hrohibil

Re: Tilsigelse

Indlæg af hrohibil » 22.06.2010 15:50:59

Betoncirkeline:
Ja det er min kones første gang på visum. Og vi kommer fra samme land, taler hinandens sprog.

Svag begrundelse i mine øjne.

fundiver199:
He heh... Tak for din opmuntring. Det var godt at grine lidt og jeg kan da godt se hvad du mener med den sammenligning.

Jeg ved ikke om Danmark har gjordt os en tjeneste, da jeg helst så det anderledes, men jeg ser det at leve i Danmark på en HELT anden måde nu...

Æv Bæv..... :(

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 23.06.2010 20:12:28

hrohibil: Ja jeg vil give dig ret, det er sgu en ret svag begrundelseefter min mening også. Bare fordi i kommer fra samme land hvor du har levet i tre år, det er lidt vildt det er det der er årsagen! Men det lyder som om du har fundet en masse info og er kommet rigtigt langt, så i kan benytte jer af EU-reglerne, det er super. Jeg håber det bedste for jer! Kan godt forstå i er godt knuste! Det er jo et slag i hovedet. Men godt du har givet den gas og forberedt dig hvis det betød nej!

PØJ PØJ!!!

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.06.2010 09:19:33

Det er nu engang hele meningen med tilknytningskravet, at man gerne vil gøre det vanskeligt for folk at blive familiesammenført med en ægtefælle fra det land, hvor de selv har deres kulturelle rødder, hvis dette er et andet land end Danmark. Så man må vel sige, at tilknytningskravet i denne sag har haft lige præcis den effekt, som politikerne ønsker.

Den europæiske menneskerettighedsdomstol har i flere kendelser sagt, at det ikke er i strid med menneskerettighederne at henvise et par til at udøve deres familieliv i det land, som de samlet set har størst tilknytning til. Så hvis et politisk flertal i Danmark mener, at der skal være et tilknytningskrav, så er det altså helt legitimt.

Så derfor skal hrobil vel i grunden bare være glad for, at Danmark er medlem af EU, hvilket giver ham mulighed for at komme til at bo i Danmark med sin kone efter nogle regler, som de danske politikere ikke kan lave om uden først at skaffe opbakning til det fra politikerne i 26 andre EU-lande.

Jeg skal understrege, at ÆUG naturligvis ikke er tilhænger af tilknytningskravet og arbejder på at få det afskaffet. Men realistisk set er der nok ikke udsigt til, at dette vil lykkes inden for den næste valgperiode eller to, da også de to største partier i oppositionen mener, at vi skal bevare dette krav. Så indtil videre må folk altså benytte sig af EU-reglerne, hvis de ikke opfylder tilknytningskravet, selvom de er danske statsborgere. Det er det bedste råd, vi kan give.

Hvis hrobil har boet 3 år i sit og ægtefællens fælles hjemland, så er det faktisk lidet overraskende, at de fik afslag p.g.a. tilknytningskravet. Så hrobil og kone kunne have sparet sig selv for den megen ventetid og de skuffede forventninger, hvis de havde søgt rådgivning hos ÆUG, allerede inden de søgte om FS.

Det kan hrobil jo ikke bruge til noget nu. Men han kan da om ikke andet give rådet videre til andre par, som befinder sig i samme situation som han selv og konen, så de ikke behøver bruge 7 måneder af deres liv på en ansøgning, som bare resulterer i et afslag.

hrohibil

Indlæg af hrohibil » 24.06.2010 17:17:36

Vi fik jo som sagt et afslag i tirsdags hos US, og igår tog vi personligt ud til integrationsministeriet og indgav en klage. Og vi snakkede med den flinkeste dame som vi fk det indtryk af at hun ville gøre alt for vores sag. Hun mente at vi var blevet meget uretfærdig behandlet, da jeg jo nærmest var dansker pga hele min opvækst her, skolegang, uddannelse, arbejde osv.. Hun sagde at min kone nok skulle kunne blive her imens klagen bliver behandlet.

Så fik vi så brevet allerede idag fra dem, om at de havde modtaget klagen og at der ville gå op til 3 måneder før sagen var behandlet. Og at min kone IKKE kunne få lov til at blive i landet under klagen.. :(

Jeg sendte straks en 3 sider lang email om grunde til at min kone skulle være her under klagen og at hun er meget psykisk berørt over hele den her sag...

Jeg har sagt min lejlighed op og har undersøgt meget sverige løsningen, men man håber jo hele tiden, og når man så også får nogle forventninger sammentidig, så gør det, det overhovdet ikke nemmere.

Mvh H

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 24.06.2010 19:04:33

Medmindre I får en erklæring fra en psykolog eller psykiater, skal I ikke gøre jer nogen håb om, at din kones psyke vil være en formildende omstændighed.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 24.06.2010 19:13:17

Og som fundiver199 også skriver, kan afslaget ikke overraske, det er faktisk givet helt efter bogen. Og en trøstende receptionist har næppe nogen stor indsigt i lovgivningen. Så kom nu bare videre til Sverige, I har jo allerede spildt mange måneder.

hrohibil

Indlæg af hrohibil » 24.06.2010 19:53:03

Ja i har selvfølgelig ret...

Jeg har os snart en 200 anøgninger og opskrivninger ude efter boliger. Jeg sidder foran computeren hele tiden efter arbejde og søger og søger....

Jeg vil bare være sammen med min kone og få alt det bøvl overstået... :(

mvh H

Coper

Indlæg af Coper » 26.06.2010 10:09:07

Ønsker jer alt det bedste, og håber at Sverige virker for Jer

Besvar