Udfyldning af FA1 enten på dansk eller engelsk

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Joy

Re: Udfyldning af FA1 enten på dansk eller engelsk

Indlæg af Joy » 17.05.2010 09:21:21

Hej alle,

Nu er der gået tre uger siden vi afleverede vores FS ansøgning hos US, er der nogle der ved hvornår man modtager kvitteringsbrevet?? Er det i det brev hvor man får at vide hvor lang tid der går når ens sag bliver behandlet??

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 17.05.2010 09:28:30

Der kan godt gå mere end 3 uger, før man får kvitteringsbrevet. Nogle har sågar oplevet, at de først fik kvitteringsbrevet efter 2½ måned, og få dage efter fik de så brevet, hvor der står, at opholdstilladelsen er bevilget. Og ja det er i kvitteringsbrevet, at der står, hvor længe US forventer at være om at behandle sagen.

Kort sagt har I derfor ikke noget at bekymre jer om, og der er ingen grund til at kontakte US, med mindre der går mere end 3 måneder fra den dato, hvor I søgte, uden at I har hørt fra dem.

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 17.05.2010 09:48:26

Hej Joy.

Jeg snakkede med US i sidste uge, da jeg skulle spørge til noget med pas forlængelse.
Der sagde hun til mig, at hun ikke kunne se vores sag i systemeet endnu, da den ikke var blevet lagt ind. hun regnede med det ville ske inden for et par uger.
Så vidt jeg husker afleverede vi vist begge ansøgning d. 23. april. Så du kan nok også forvente at der går et par uger før de har dig i systemet og før en sagsbehandler kommer på:-)

Besvar