Sagen er, at jeg vil snakke med mine foraeldre om, at de ville tage et aarligt laan, som jeg bare ville betale et x beloeb af maanedtligt til dem - og de ville give noget selv ogsaa.
Jeg har terpet igennem med uddannelsessystemet for socialraadgiveruddannelsen, som faktisk ikke er specielt dyr, 170.000 kr. + 10.000 kr. til studieomkostninger som boeger o.lign.
Har faaet beskeden fra dem, at de er pr. semester, der bliver sendt en faktura ud, som skal betales.
Har flg. spgs.:
1) Maa jeg (er det lovligt), at jeg foerst soeger optagelse, bliver optaget, betaler studieafgiften for 1. semester OG dernaest soeger sammen med uddannelsesstedet, selve opholdstilladelsen for perioden?
2) Har mit barn ret til at gaa i dansk boernehave, hvis ja, har jeg ret til at modtage boernesheck eller noget form for tilskud mht barn, taenker bare mht betaling af boernehave, gaar ud fra, at jeg skal betale "fuld pris"...
3) Hvis jeg beslutter, at min mand skal med, er det korrekt, at han ogsaa har ret til at arbejde - og er det ogsaa kun 20 t ugentligt?
Jeg kan laese dette inde paa Ny i Danmark:
Medfølgende familiemedlemmer til en udenlandsk studerende på en videregående uddannelse eller på en ph.d.-uddannelse behøver ikke ansøge om en arbejdstilladelse, da opholdstilladelsen giver ret til at arbejde eller studere under opholdet i Danmark.
Mvh